"Największa awaria reklam na Facebooku" od lat. Firmy domagają się zwrotu pieniędzy
Meta doznała jednej z największych usterek systemu reklamowego na Facebooku od co najmniej dekady - informuje serwis CNBC. Wiele firm wydało pieniądze na kampanie reklamowe, które okazały się nieskuteczne. Problem techniczny został już rozwiązany. Pytanie, czy firmy dostaną zwrot pieniędzy.
Głównym problemem dla reklamodawców będzie to, czy otrzymają zwrot pieniędzy od Meta z powodu usterki - zauważa serwis CNBC. Wiele firm już wysuwa roszczenia w związku z usterką systemu reklamowego na Facebooku.
Do awarii doszło w weekend 22-23 kwietnia. Według ekspertów od rynku reklamy, w tym m.in. dyrektora generalnego agencji marketingowej Intensify Alexa Gorlicka, z którym rozmawiał serwis CNBC, był to jeden z największych problemów technicznych reklamy na Facebooku od co najmniej dekady.
Reklamodawcy stracili budżety
Jak wyjaśniał Gorlick, reklamodawcy zwyczajnie zmarnowali większość swoich dziennych budżetów reklamowych, wydając mniej więcej trzykrotnie więcej niż normalnie, aby pozyskać klienta.
To największa awaria reklam na Facebooku, jaką kiedykolwiek widziałem - stwierdził.
Rzecznik Meta przyznał, że wystąpiła awaria reklam, ale nie podał szczegółów ani przyczyn usterki. - Problem techniczny, który został już rozwiązany, spowodował problemy z wyświetlaniem reklam u niektórych reklamodawców - przekazał.