Głównym problemem dla reklamodawców będzie to, czy otrzymają zwrot pieniędzy od Meta z powodu usterki - zauważa serwis CNBC. Wiele firm już wysuwa roszczenia w związku z usterką systemu reklamowego na Facebooku.
Do awarii doszło w weekend 22-23 kwietnia. Według ekspertów od rynku reklamy, w tym m.in. dyrektora generalnego agencji marketingowej Intensify Alexa Gorlicka, z którym rozmawiał serwis CNBC, był to jeden z największych problemów technicznych reklamy na Facebooku od co najmniej dekady.
Reklamodawcy stracili budżety
Jak wyjaśniał Gorlick, reklamodawcy zwyczajnie zmarnowali większość swoich dziennych budżetów reklamowych, wydając mniej więcej trzykrotnie więcej niż normalnie, aby pozyskać klienta.
To największa awaria reklam na Facebooku, jaką kiedykolwiek widziałem - stwierdził.
Facebook tnie koszty. Meta planuje tysiące zwolnień
Rzecznik Meta przyznał, że wystąpiła awaria reklam, ale nie podał szczegółów ani przyczyn usterki. - Problem techniczny, który został już rozwiązany, spowodował problemy z wyświetlaniem reklam u niektórych reklamodawców - przekazał.