Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Rekordowe zyski Wirtualnej Polski, a prezes znowu pisze list. Zaskakujący

Podziel się:

Ponad 542 mln zł wyniosła sprzedaż Wirtualna Polska Holding w zeszłym roku. Medialno-ecommercowy gigant pobił też rekord zysku. Ten sięgnął niemal 76 mln zł. Prezes Jacek Świderski tradycyjnie wystosował do akcjonariuszy list, który stał się już giełdową tradycją Wirtualnej Polski.

Rekordowe zyski Wirtualnej Polski, a prezes znowu pisze list. Zaskakujący
(Wirtualna Polska)

„Osiąganie rentowności w segmencie telewizyjnym na oczach wszystkich przypominało wyrywanie rzepów z wełny wierzgającej i beczącej owcy, ale również się udało” – pisze Świderski w liście do akcjonariuszy. Nawiązuje tu do jeszcze jednego ważnego wydarzenia. Telewizja WP w IV kwartale zaczęła na siebie zarabiać.

Świderski podkreśla w liście, że WP stało się drugim największym medium internetowym na naszym rynku po Google, że udało się redakcjom zdobyć laur najczęściej cytowanego wydawnictwa w Polsce, a biuro reklamy kolejny raz zdobyło tytuł najlepszego w kraju.

Porównanie do owcy i rzepów to jednak nie jedyne literackie smaczki w giełdowym liście. Świderski pisząc do akcjonariuszy przyznaje, że rekordy mogły być jeszcze bardziej wyśrubowane, gdyby nie... pogoda. Ta nieco przeszkodziła w przychodach z e-commerce.

„Czy wszystko poszło zgodnie z planem? Z budżetem? Jak zawsze, nie wszystko. Tym razem pogoda stawiła nieprzewidziany opór. Upalne lato zaskoczyło synoptyków i branżę odzieżową. To, co dla nas oznaczało spowolnienie wzrostu, dla niektórych naszych klientów – utratę równowagi finansowej” – pisze prezes WP Holding.

Trzymając się marynistycznej stylistyki Świderski podkreśla, że jego okręt zamierza dalej przyspieszać na morzu o nazwie „internet”.

„Nasz handlowo-mediowy dwumasztowiec dotarł na koniec roku szczęśliwie do odległego portu przeznaczenia. Jesteśmy tam, gdzie mówiliśmy, że będziemy. Przed nami duże pływadło o nazwie Google. Za nami, od września do końca roku, był coraz wolniej płynący Facebook, z którym pojedynek na pewno potrwa jeszcze wiele miesięcy” – napisał.

Jak dodaje firma ma jeszcze mocniej korzystać z efektu synergii, dzięki pełnemu połączeniu części mediowej z E-commerce. Nowy wiatr w żagle mają dać dopiero co przejęte spółki z branż, w których dotąd WP nie było. To m.in. Extradom z bazą gotowych projektów domów czy superauto24.com sprzedające nowe samochody.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl