Sieć supermarketów rusza z własnym second handem. W ofercie telefony i laptopy
Carrefour Okazje to nowy format sklepu znanej sieci. Można będzie tam kupić towary z drugiej ręki, po niższych cenach. Firma zapewnia, że w ten sposób daje "drugą szansę produktom".
Pierwszy sklep działający w ramach formatu Carrefour Okazje ruszył już w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia - podaje serwis Wiadomości Handlowe.
Nowy sklep działa w ramach funkcjonującego już w Arkadii hipermarketu. Można jednak tam kupić tylko artykuły z drugiej ręki, przede wszystkim elektronikę. Największy jest wybór jeśli chodzi o telefony, laptopy czy akcesoria.
Jak zapewniają przedstawiciele sieci, chodzi tu nie tylko o oszczędności, ale też o ekologię. - Nowy format pozwoli nam zdywersyfikować ofertę i dostosować się do długoterminowej wizji, oferując nowe sposoby konsumpcji, zmniejszając ilość odpadów i dając drugą szansę produktom - mówi Antoine Matevet, dyrektor ds. strategii transformacji w sieci Carrefour Polska.
Kaucja za butelki plastikowe. "To będzie system mieszany. Taki złoty środek"
Na razie nie wiadomo, czy przy innych hipermarketów Carrefour również pojawią się elektroniczne second handy.
Francuska sieć od dawna jednak eksperymentuje z nowymi formatami. Na polskim rynku działa również sześć sklepów Carrefour Outlet z przecenionymi towarami AGD, RTV, dekoracji wnętrz czy z akcesoriami sportowymi. Rabaty w outlecie sieci Carrefour sięgają nawet 70 procent.
Pod marką Carrefour działa też ok. 40 stacji paliw. Głównym biznesem firmy są jednak oczywiście super- oraz hipermarkety. Tych w Polsce Carrefour ma około 900.