Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Amsterdam chce się pozbyć rowerów. Weźmie się za publiczne wypożyczalnie

7
Podziel się:

Jak grzyby po deszczu pojawiły się stosujące aplikacje mobilne systemy wypożyczania rowerów

Amsterdam chce się pozbyć rowerów. Weźmie się za publiczne wypożyczalnie
(Shutterstock/Brian Kinney)

W ostatnich miesiącach w Amsterdamie jak grzyby po deszczu pojawiły się stosujące aplikacje mobilne systemy wypożyczania rowerów za niewielką opłatą. Rezultat: setki rowerów pozostawianych w strategicznych punktach miasta. Władze Amsterdamu zamierzają się ich pozbyć.

Władze Amsterdamu zamierzają zlikwidować z ruchliwych części miasta rowery wypożyczane w ramach publicznego systemu - podali urzędnicy ratusza na jego stronie na Facebooku.

"Oczywiście, można w przestrzeni publicznej zaparkować rower, czy to wypożyczony, czy współdzielony - głosi oświadczenie ratusza. "Ale nie można wykorzystywać przestrzeni publicznej do składowania i wypożyczania takich rowerów".

Firmy takie jak Flickbike, Donkey Republic, Erbee czy Hello Bike, które rozpoczęły w Amsterdamie swoją działalność, twierdzą, że ich rowery służą mieszkańcom, a nie turystom. Ale władzom miasta nie podoba się taka masa miejskich rowerów publicznych, zwłaszcza że miasto przegrywa w walce o stojaki rowerowe.

"W nadchodzącym okresie zaczniemy usuwać te rowery, aby zapewnić dość miejsca dla prywatnych rowerów mieszkańców Amsterdamu" - głosi oświadczenie na Facebooku.

Według amsterdamskiego dziennika "Het Parool" walka z rowerami publicznymi zacznie się we wrześniu lub październiku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(7)
Skrzydlaty sk...
7 lat temu
Myślałem, że chodzi o śmiertelnie niemedyczną marihuanę.
Leon Z
7 lat temu
Słusznie. Rower jest niebezpieczny. Tylko samochody mają sens. Samochód to postęp.
obiektywna
7 lat temu
To jest urok tego miasta!
lol
7 lat temu
Głupote robią w Amsterdamie, rower współdzielony, tak jak auto współdzielone jest lepsze niż prywatny. Bo mozna go wziąć w dowolnym miejscu na dowolny czas i porzucić. Czyli używać wtedy gdy go potrzebujemy. Przykładowo dojade sobie pociagiem ze wsi i po centrum Amsterdamu podjadę rowerem. Rowery prywatne są bez sensu bo
Mao Diaz zywy
7 lat temu
W Chinach kiedys byly tylko rowery a teraz samochody...my cofamy sie w rozwoju. Dlaczego jezdzi sie tylko kilka miesiecy w roku na rowerach w PL? A sciezek coraz wiecej.