Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|
aktualizacja

Stoczniowcy z "Gryfii" protestują. "Szefowie mają na służbowe auta, a doki puste"

151
Podziel się:

Trzy związki zawodowe z Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” piszą do swojego prezesa. Wytykają błędy w zarządzaniu i auta służbowe dla dyrektorów w czasie, kiedy kontraktów firma ma jak na lekarstwo.

Stoczniowcy z "Gryfii" piszą do zarządu o zmarnowanych szansach i premiach.
Stoczniowcy z "Gryfii" piszą do zarządu o zmarnowanych szansach i premiach. (GETTY, SOPA Images/LightRocket via Gett)

"Gryfia" to w sumie dwie stocznie ze Szczecina i Świnoujścia połączone w jeden organizm. Pracuje tu ponad 700 pracowników.

W ocenie związkowców, łatwiej byłoby wyjść z kryzysu, gdyby nie polityczna karuzela kadrowa w zarządzie spółki. Jak podlicza "Gazeta Wyborcza", obecny prezes, Krzysztof Zaremba, jest już szóstym sternikiem "Gryfii" od 2015 r., kiedy PIS doszła do władzy.

Zobacz także: Tesco znika z Polski. "Konkurencja się zaostrzy, to dobra wiadomość dla kosumentów"

Jak podkreśla gazeta, jego działania ciągle wspiera poprzedni prezes Artur Trzeciakowski, który w 2019 r. został on zatrzymany w związku ze swoją pracą w zarządzie Katowickiego Holdingu Węglowego.

Prezesem z zarzutami uniemożliwiał firmie uzyskać pozwolenia z MSWiA pozwalające na remont okrętów wojennych. Dlatego Trzeciakowski został dyrektorem naczelnym.

Związkowcy, pisząc list, tak naprawdę ocenili w nim działania obu panów. Zarzucili w nim zarządowi niechęć do dialogu, prace nad system premiowym, kiedy stocznia jest w opałach.

"Patrząc na projekty realizowane obecnie w Stoczni, a raczej ich brak (…), to czy będzie z czego owe premie wypłacać?" - pytają w liście związkowcy.

Piszą również o nowych samochodach dla kierownictwa. "Gryfia" wzięła w leasing dwa fordy transity. I to nie budzi ich wątpliwości. "Jednak już wzięcie w leasing trzech samochodów osobowych wzbudza w nas wręcz oburzenie" - piszą związkowcy, cytowani przez "GW".

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(151)
Kontroler
4 miesiące temu
Pamiętamy Trzeciakowskiego z KHW. Arogancki typ, łapówy brał od dostawców , miał swoich ludzi którzy zbierali dla niego. Trzymał sztamę z Jarosławem Mrozem współpracownikiem SB. Łój się go bał i robił co mu kazał. Oleńka naginała PZP na rozkaz a kasa płynęła jak rzeka. Po Mrozie który niewątpliwie miał jaja nastał mięczak Skotnicki. Wykonywał wszystko na rozkaz i teraz ma kłopoty.
POLAK
2 lata temu
Tylko patrzeć jak te dwie stocznie zbankrutują.To chyba o to chodzi by padły.Ale zanim padną i ludzie pójdą na bruk to z nadania partyjnego powołani szefowie się powożą samochodami.A potem się powie,że nabyli doświadczenia jako dyrektorzy stoczni i zostaną przeniesieni na inne wyższe stanowiska za lepszą kasę.Powie się,że stocznie padły nie z ich winy ale pracowników bo byli leserami.Kiedy ten kraj padnie?Jak długo jeszcze trzeba czekać na bankructwo tego kraju.
myśliwy
2 lata temu
czego ci związkowcy chcą przecież budują promy dla PZB na zlecenie p. Ministra Gróbarczyka (stępkę ochrzcił premier Morawiecki a budowa trwa już 6 lat) a zmiana prezesów w spółkach skarby państwa to norma pisowska
xXx
2 lata temu
To tak jak rząd traktuje Polaków. Kupują sobie limuzyny a nam każą się bardziej starać. Dla idei.
haski
2 lata temu
W pOLSCE NAJLEPSZE WYKSZTALCENIE TO politog ,historyk psycholog i wszyscy PO KUL obstawiaja wszystkie zarzady spolek i oczywiscie grupa PO podstawowce i 2 letnich PZPR jak Miller euroosioł
...
Następna strona