Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Stop hate for profit. Wielka akcja w sieci. Coca-Cola wstrzymuje reklamy na Facebooku

Amerykańskie organizacje pozarządowe rozpoczęły w ostatnich tygodniach akcję "Stop hate for profit". Zachęcają w niej biznesowych gigantów, by wstrzymali swoje reklamy na Facebooku. Ich zdaniem portal niedostatecznie walczy z hejtem i mową nienawiści. Właśnie do akcji dołączyła Coca-Cola.

Podziel się
Dodaj komentarz
(east news)
Facebook może stracić krocie przez bojkot, zapowiadany przez wielkie amerykańskie firmy

Akcje zapoczątkowały organizacje pozarządowe, ale szybko dołączyło do niej wiele firm. Najwidoczniej zgadzają się one z tym, że Facebook nie wypracował dostatecznych mechanizmów, które mogłyby powstrzymać hejt i mowę nienawiści w sieci.

Organizatorzy akcji nie ukrywają, że chodzi przede wszystkim o wysyp rasistowskich komentarzy. Wiele z nich dotyczyło protestów, które w ostatnich tygodniach przetoczyły się przez Stany Zjednoczone. Były one sprzeciwem wobec zabójstwa ciemnoskórego George'a Floyda przez jednego z policjantów.

W ostatnich godzinach do akcji dołącza coraz więcej firm. Na przykład Coca-Cola, której szef poinformował w piątek wieczorem o wstrzymaniu wszystkich reklam w mediach społecznościowych od 1 lipca.

Obejrzyj: Był nauczycielem, dzięki jednej rozmowie został miliarderem

"Od 1 lipca Coca-Cola wstrzymuje swoje kampanie reklamowe we wszystkich mediach społecznościowych" - napisał w oświadczeniu James Quincey, prezes spożywczego giganta. Bojkot ma potrwać 30 dni i dotyczyć całego świata, nie tylko rynku amerykańskiego.

Chodzi więc nie tylko o Facebooka, ale wszystkie inne media społecznościowe, które - zdaniem Quinceya - powinny lepiej wykrywać i eliminować hejt i mowę nienawiści.

"Wykorzystamy ten czas, by ponownie ocenić nasze standardy reklamowe, a jednocześnie wyrazić oczekiwanie, by nasi partnerzy podjęli bardziej zdecydowane działania w walce z hejtem i przemocą oraz byli bardziej transparentni" - napisał prezes Coca-Coli.

Ale to nie jedyna spółka, która w ostatnim czasie dołączyła do akcji. Już na samym początku udział zapowiedziały m.in. Verizon, Ben&Jerry's czy Viber.

W ostatnich godzinach do akcji, która w sieci zyskuje popularność pod hasztagiem #StopHate4Profit, dołączyły również takie firmy jak Unilever, Hershey's czy Honda.

"Z godziny na godzinę bojkot Facebooka staje się coraz większy" - napisał reporter CNN Donie O'Sullivan.

Z kolei amerykański biznesmen Roger McNamee, który znany jest ze swojego krytycznego podejścia do Facebooka i jego założyciela Marka Zuckerberga, zwrócił uwagę, że Facebook stracił już na giełdzie kilkadziesiąt miliardów dolarów.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: facebook, internet, reklamy, bojkot, coca-cola
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
27-06-2020

MisiekA to dobre! Ogon swój zjadają: lewackie medium dostaje po ogonie przez lewackie protesty.

27-06-2020

NowyCoca cola jest rasistowska bo jest brązowa. Coca cola musi być biała.

27-06-2020

ProgramistaSkończy się podniesieniem cen reklam i tyle wskórają tym protestem ;)

Rozwiń komentarze (33)