Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|
aktualizacja

Stop hate for profit. Wielka akcja w sieci. Coca-Cola wstrzymuje reklamy na Facebooku

33
Podziel się:

Amerykańskie organizacje pozarządowe rozpoczęły w ostatnich tygodniach akcję "Stop hate for profit". Zachęcają w niej biznesowych gigantów, by wstrzymali swoje reklamy na Facebooku. Ich zdaniem portal niedostatecznie walczy z hejtem i mową nienawiści. Właśnie do akcji dołączyła Coca-Cola.

Facebook może stracić krocie przez bojkot, zapowiadany przez wielkie amerykańskie firmy
Facebook może stracić krocie przez bojkot, zapowiadany przez wielkie amerykańskie firmy (east news)

Akcje zapoczątkowały organizacje pozarządowe, ale szybko dołączyło do niej wiele firm. Najwidoczniej zgadzają się one z tym, że Facebook nie wypracował dostatecznych mechanizmów, które mogłyby powstrzymać hejt i mowę nienawiści w sieci.

Organizatorzy akcji nie ukrywają, że chodzi przede wszystkim o wysyp rasistowskich komentarzy. Wiele z nich dotyczyło protestów, które w ostatnich tygodniach przetoczyły się przez Stany Zjednoczone. Były one sprzeciwem wobec zabójstwa ciemnoskórego George'a Floyda przez jednego z policjantów.

W ostatnich godzinach do akcji dołącza coraz więcej firm. Na przykład Coca-Cola, której szef poinformował w piątek wieczorem o wstrzymaniu wszystkich reklam w mediach społecznościowych od 1 lipca.

Zobacz także: Obejrzyj: Był nauczycielem, dzięki jednej rozmowie został miliarderem

"Od 1 lipca Coca-Cola wstrzymuje swoje kampanie reklamowe we wszystkich mediach społecznościowych" - napisał w oświadczeniu James Quincey, prezes spożywczego giganta. Bojkot ma potrwać 30 dni i dotyczyć całego świata, nie tylko rynku amerykańskiego.

Chodzi więc nie tylko o Facebooka, ale wszystkie inne media społecznościowe, które - zdaniem Quinceya - powinny lepiej wykrywać i eliminować hejt i mowę nienawiści.

"Wykorzystamy ten czas, by ponownie ocenić nasze standardy reklamowe, a jednocześnie wyrazić oczekiwanie, by nasi partnerzy podjęli bardziej zdecydowane działania w walce z hejtem i przemocą oraz byli bardziej transparentni" - napisał prezes Coca-Coli.

Ale to nie jedyna spółka, która w ostatnim czasie dołączyła do akcji. Już na samym początku udział zapowiedziały m.in. Verizon, Ben&Jerry's czy Viber.

W ostatnich godzinach do akcji, która w sieci zyskuje popularność pod hasztagiem #StopHate4Profit, dołączyły również takie firmy jak Unilever, Hershey's czy Honda.

"Z godziny na godzinę bojkot Facebooka staje się coraz większy" - napisał reporter CNN Donie O'Sullivan.

Z kolei amerykański biznesmen Roger McNamee, który znany jest ze swojego krytycznego podejścia do Facebooka i jego założyciela Marka Zuckerberga, zwrócił uwagę, że Facebook stracił już na giełdzie kilkadziesiąt miliardów dolarów.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(33)
heheh
4 lata temu
Ja już od dawna unikam picia wszystkiego co od cocacoli z powodu wspierania przez koncern środowisk homoseksualnych i z pogranicza 500+
Yyyp
4 lata temu
Zamknąć to badziewie
Tomek
4 lata temu
Nie pije tego nie mam fejsow i wypinam się na ten temat
Ucho
4 lata temu
A po co tam być?
hg
4 lata temu
Ceny tych produktów spadną, bo będą pomniejszone o koszty reklamy.
...
Następna strona