Akcje zapoczątkowały organizacje pozarządowe, ale szybko dołączyło do niej wiele firm. Najwidoczniej zgadzają się one z tym, że Facebook nie wypracował dostatecznych mechanizmów, które mogłyby powstrzymać hejt i mowę nienawiści w sieci.
Organizatorzy akcji nie ukrywają, że chodzi przede wszystkim o wysyp rasistowskich komentarzy. Wiele z nich dotyczyło protestów, które w ostatnich tygodniach przetoczyły się przez Stany Zjednoczone. Były one sprzeciwem wobec zabójstwa ciemnoskórego George'a Floyda przez jednego z policjantów.
W ostatnich godzinach do akcji dołącza coraz więcej firm. Na przykład Coca-Cola, której szef poinformował w piątek wieczorem o wstrzymaniu wszystkich reklam w mediach społecznościowych od 1 lipca.
"Od 1 lipca Coca-Cola wstrzymuje swoje kampanie reklamowe we wszystkich mediach społecznościowych" - napisał w oświadczeniu James Quincey, prezes spożywczego giganta. Bojkot ma potrwać 30 dni i dotyczyć całego świata, nie tylko rynku amerykańskiego.
Chodzi więc nie tylko o Facebooka, ale wszystkie inne media społecznościowe, które - zdaniem Quinceya - powinny lepiej wykrywać i eliminować hejt i mowę nienawiści.
"Wykorzystamy ten czas, by ponownie ocenić nasze standardy reklamowe, a jednocześnie wyrazić oczekiwanie, by nasi partnerzy podjęli bardziej zdecydowane działania w walce z hejtem i przemocą oraz byli bardziej transparentni" - napisał prezes Coca-Coli.
Ale to nie jedyna spółka, która w ostatnim czasie dołączyła do akcji. Już na samym początku udział zapowiedziały m.in. Verizon, Ben&Jerry's czy Viber.
W ostatnich godzinach do akcji, która w sieci zyskuje popularność pod hasztagiem #StopHate4Profit, dołączyły również takie firmy jak Unilever, Hershey's czy Honda.
"Z godziny na godzinę bojkot Facebooka staje się coraz większy" - napisał reporter CNN Donie O'Sullivan.
Z kolei amerykański biznesmen Roger McNamee, który znany jest ze swojego krytycznego podejścia do Facebooka i jego założyciela Marka Zuckerberga, zwrócił uwagę, że Facebook stracił już na giełdzie kilkadziesiąt miliardów dolarów.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl