Tak głosowali przedsiębiorcy. Trzaskowski zdecydowanym zwycięzcą
Rafał Trzaskowski otrzymał 37,5 proc. głosów wśród właścicieli i współwłaścicieli firm - wynika z exit poll Ipsos dla TVN, TVP i Polsatu (za TVN24) po pierwszej turze wyborów prezydenckich. Przedsiębiorcy oddali też głosy na Sławomira Mentzena i Karola Nawrockiego.
Tych trzech polityków otrzymało też najwięcej głosów spośród przedsiębiorców. Właściciele i współwłaściciele firm w większości oddali głosy na Trzaskowskiego (37,5 proc.), Sławomira Mentzena (19,9 proc.) oraz Karola Nawrockiego (17,3 proc.).
Ta grupa to główna szansa Trzaskowskiego. Kandydat Koalicji Obywatelskiej musi ich przejąć, jeśli marzy o zwycięstwie - uważa prof. Szymon Ossowski z Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu, cytowany przez TVN24.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polska Amica podbija Europę i rzuca wyzwanie gigantom AGD - Jacek Rutkowski w Biznes Klasie
W opinii prof. Ossowskiego "wyborcy Mentzena to w dużej mierze przedsiębiorcy, którzy po prostu chcą mieć niskie podatki". Dlatego "ich nie obchodzi aborcja, oni nie chcą płacić podatków albo płacić jak najmniejsze". I dodaje, że z niskimi podatkami bardziej kojarzy się kandydat Koalicji Obywatelskiej.
Czwarty wśród ludzi biznesu był Grzegorz Braun (7,8 proc.), piąty Szymon Hołownia (5,8 proc.), a szósta Magdalena Biejat (4 proc.).
Bardzo zbliżony wynik prezydent Warszawy osiągnął wśród dyrektorów, kierowników oraz specjalistów, którzy oddali na niego 37,4 proc. głosów. W tym przypadku drugi był jednak popierany przez Prawo i Sprawiedliwość Karol Nawrocki, a dopiero trzecie Konfederata Sławomir Mentzen (15 proc.).
Najmłodsi wyborcy za Mentzenem
Sławomir Mentzen zdobył w pierwszej turze wyborów prezydenckich 36,1 proc. głosów wyborców w wieku 18-29 lat. Kandydat Konfederacji wśród najmłodszych głosujących pokonał Adriana Zandberga oraz Rafała Trzaskowskiego - wynika z exit poll Ipsos dla TVN, TVP i Polsatu (za TVN24).