Trwa szczyt zakupowy! Sprawdź, kiedy wysłać prezenty, by dotarły pod choinkę
Święta coraz bliżej, więc wszyscy ruszyli do sklepów – również tych internetowych. Poczta Polska potwierdza, że w czasie Black Friday i w całym tygodniu przed mikołajkami klienci masowo wysyłali prezenty m.in. z pomocą usługi Pocztex. Efekt? Blisko 10-procentowy wzrost liczby paczek w porównaniu z tym samym tygodniem grudnia ubiegłego roku. A będzie jeszcze więcej… Pocztowcy przypominają też o ważnym terminie! Sprawdź, do kiedy musisz wysłać prezenty, by dotarły na czas i dostarczyły twoim bliskim mnóstwa radości.
Ostatnie tygodnie grudnia to czas wytężonej pracy dla pocztowców. Kurierzy i listonosze robią wszystko, by listy, kartki z życzeniami i paczki z prezentami dotarły do adresatów na święta. Ale pewnych terminów nie można przekroczyć…
Ważne terminy doręczeń
Jeśli ktoś chce mieć 100 proc. pewności, że jego paczka dotrze do 23 grudnia, musi ją nadać maksymalnie do niedzieli 21 grudnia włącznie. A jeśli nie uda mu się zdążyć w tym terminie, niech koniecznie zrobi to w poniedziałek 22 grudnia – do godz. 15 w punktach partnerskich, automatach i placówkach Poczty, a u kuriera do godz. 17. Prawie wszystkie nadane tak paczki też powinny dotrzeć do adresatów 23 grudnia.
Poczta gotowa na wzrost fali paczek
Już od kilku lat rośnie popularność wygodnych i szybkich zakupów online, a ta tendencja jeszcze nasila się w grudniu, w okresie wzmożonych zakupów przedświątecznych. Jednak Poczta Polska ma ogromne doświadczenie w skutecznym przygotowywaniu się na rosnącą falę paczek z prezentami – przygotowania ruszają już we wrześniu. Sprawdzana jest flota transportowa złożona z 5 tys. pojazdów i maszyny w kilkudziesięciu sortowniach, organizowani są dodatkowi pracownicy – wszystko po to, by sprawnie i w terminie doręczyć wszystkie przesyłki.
Ponad 20 tys. punktów odbioru
Poczta Polska to jeden z największych operatorów w kraju. Posiada sieć odbioru przesyłek złożoną z ponad 20 tys. punktów, w tym 2150 automatów paczkowych, 7,6 tys. placówek i kilkunastu tysięcy punktów partnerskich – to m.in. sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum. Z usług Poczty korzysta aż 92 proc. Polaków.
4 mln sztuk dziennie – bezpiecznie i na czas
Listonosze i kurierzy Poczty Polskiej roznoszą codziennie prawie 4 mln sztuk różnego typu przesyłek. Co bardzo ważne, w ostatnim roku udało się znacznie poprawić wyniki w zakresie terminowości doręczeń – np. w ramach usługi Pocztex około 95 proc. przesyłek dostarczanych jest w standardzie D+1, czyli już następnego dnia roboczego. Poczta oferuje też usługę nadania bezetykietowego, odpowiadając na rosnące oczekiwania klientów co do wygody i szybkości nadania przesyłki.
Oferta na święta w placówkach i e-sklepie
W placówkach i sklepie internetowym Poczty Polskiej można kupić wszystko, czego trzeba, by te święta Bożego Narodzenia były magiczne. Na miłośników świątecznych ozdób czekają m.in. dekoracyjne świeczniki, poduszki, wianki czy bombki. W ofercie są też pomysły na setki fantastycznych prezentów – książki, elektronikę, zabawki, planszówki, kosmetyki, bibeloty i galanterię skórzaną, zestawy artystyczne, pamiętniki na szyfr, notesy, długopisy, produkty papiernicze i inne drobiazgi. Ponadto piękne serie znaczków i klasery oraz specjalna usługa Mój Znaczek.
A jeśli potrzebujecie naprawdę niezwykłego prezentu, możecie zamówić dla swoich bliskich – zarówno dzieci, jak i dla dorosłych – list i film od św. Mikołaja. To spersonalizowany, w pełni edytowalny list ze złotą pieczęcią i kilkuminutowy film z imieniem i zdjęciami obdarowanych osób, do którego można też zamówić telefon od Mikołaja, który dzwoni w trakcie oglądania filmu.