Tyle Polki wydają na wyprawkę szkolną. Jak skompletować ją szybko i bez stresu?
Od 100 do 300 zł planuje wydać co trzecia mama na skompletowanie szkolnej wyprawki, taki sam odsetek zamierza zwiększyć ten budżet do 500 zł. Zakupy? Najchętniej w jednym miejscu. Na tę potrzebę odpowiada Pepco, umożliwiając klientkom prosty i szybki dobór niezbędnych produktów.
Rodzice dzieci w wieku szkolnym przewidują, że na skompletowanie niezbędnych ubrań, butów i akcesoriów wydadzą w tym roku więcej niż w poprzednim. Na rosnące koszty zwraca uwagę blisko połowa mam (za przygotowanie szkolnej wyprawki w zdecydowanej większości – 87 proc. wskazań – odpowiadają kobiety) pytanych przez IQS w badaniu przygotowanym na zlecenie Pepco. Dlatego szukają oszczędności. Aż 80 proc. przyznaje, że często lub bardzo często korzysta z promocji i atrakcyjnych ofert cenowych.
Ma być szybko, tanio i bez stresu
Ile konkretnie mamy zamierzają wydać na szkolną wyprawkę? Co trzecia uczestniczka badania od 100 do 300 zł, a kolejne 30 proc. do 500 zł. Tylko co piąta jest gotowa przeznaczyć więcej.
Aż 80 proc. mam chce zrobić zakupy w jednym miejscu. Bo tak jest szybciej – na oszczędność czasu wskazuje aż 90 proc. pytanych, taniej – oferty promocyjne i bez stresu – co czwarta mama podkreśla, że możliwość znalezienia wszystkich niezbędnych rzeczy w jednym sklepie zmniejsza jej niepokój.
W przypadku najmłodszych dzieci (7-9 lat) mamy najwięcej wydadzą w tym roku na ubrania i buty na zmianę, plecak lub tornister oraz przybory pisania i malowania (takie jak np. kredki czy farby). W grupie starszych uczniów (7-9 lat) najbardziej kosztochłonne są ubrania, buty i plecaki, a także artykuły papiernicze, w tym zeszyty.
Decydując się na konkretny produkt, ponad 60 proc. mam zwraca uwagę na cenę, a co trzecia bierze pod uwagę preferencje dziecka. Co ciekawe, marka nie jest dla kupujących priorytetem.
Stresujący bieg po sklepach
Kompletowanie wyprawki szkolnej to nie lada wyzwanie. Co więcej, niepozbawione elementów sprintu – aż 79 proc. mam kupuje potrzebne rzeczy w mniej niż dwa tygodnie. A im starsze dzieci, tym mniej czasu zajmują szkolne zakupy – 44 proc. mam uczniów w wieku 10-14 lat robi to w przeciągu niespełna tygodnia.
U części mam cały proces zakupowy wywołuje niepokój. Zmęczenie, stres i presja czasu towarzyszą przede wszystkim mamom dzieci w wieku 10-14 lat. Radość z zakupów odczuwa tylko 23 proc. pytanych. Bardziej optymistycznie nastawione są mamy młodszych dzieci (7-9 lat). Dla 34 proc. z nich kompletowanie wyprawki wiąże się z radością, a dla 27 proc. z rozbawieniem. Równocześnie jednak i w tej grupie co trzecia mama jako wiodącą emocję wskazuje stres.
Wszystkie produkty w jednym sklepie
Na potrzeby, ale też obawy pytanych Pepco odpowiada, oferując szeroki wybór produktów. Mamy zrobią tu kompleksowe zakupy – począwszy od butów i ubrań przez przybory szkolne po produkty do domu. Szybko, sprawnie i co najważniejsze w jednym miejscu.
- Pepco odpowiada na potrzeby konsumentów, przygotowując ofertę artykułów szkolnych – od plecaków, zeszytów i artykułów papierniczych, po wygodne ubrania, sportowe dresy, buty, czy szeroki wybór lunchboxów. W tym sezonie dla najmłodszych oferujemy również artykuły z postaciami znanymi m.in. z "Kociego Domku Gabi" i licencjami "Hot Wheels", Minecraft, Psi Patrol czy Spongebob – mówi Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu Pepco.
Oferta popularnej sieci to odpowiedź na potrzeby uczniów. Jak wynika z badania IQS, wybierając interesujące je produkty, młodsze dzieci (7-9 lat) zwracają uwagę na kolorystykę i wzory (72 proc. wskazań) oraz nawiązania do ulubionych postaci i filmów (68 proc.). Dla starszych również ważne są kolorystyka i wzory (69 proc.), a także funkcjonalność i gadżety (52 proc.) oraz marka (41 proc.).
– Naszą ofertę chcemy sprostać oczekiwaniom zarówno najmłodszych dzieci, jak i nastolatków – zapewnia Agnieszka Olejniczak.
Robisz zakupy na ostatnią chwilę? Skorzystaj z wyprawkowej checklisty Pepco. Sprawdź ofertę sieci oraz najnowsze promocje. I ruszaj na bezstresowe zakupy.