Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Wszystko dla zdrowia. Koniec z reklamą fast food w transporcie miejskim w Londynie

4
Podziel się:

W lutym z londyńskiego transportu znikną reklamy hamburgerów czy napojów gazowanych. Branża reklamowa wieszczy plajtę finansową, a władze mają nadzieję, że przyczyni się to do zmniejszenia plagi otyłości.

Nie będzie można reklamować na ulicach Londynu i w środkach miejskiej komunikacji takich produktów, jak hamburgery, kebaby, słodycze
Nie będzie można reklamować na ulicach Londynu i w środkach miejskiej komunikacji takich produktów, jak hamburgery, kebaby, słodycze (Marek Michalak)

Sadiq Khan, burmistrz Londynu ogłosił, że od lutego 2019 roku w metrze, pociągach podmiejskich, tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej nie będzie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia, czyli hamburgerów, kebabów, napojów słodzony czy czekoladowych słodyczy – informuje serwis "Wirtualne media".

W ten sam sposób władze Londynu chcą czynnie włączyć się w walkę z plagą otyłości wśród brytyjskiej młodzieży. Z danych urzędu Public Health England wynika, że ponad 37 proc. mieszkającej w Londynie młodzieży w wieku 10-11 lat cierpi na otyłość lub ma nadwagę.

Zobacz także: Pomysł na biznes: Szale i koce prosto z Nepalu

Od lutego nie będzie można reklamować na ulicach Londynu i w środkach miejskiej komunikacji takich produktów, jak hamburgery, kebaby, słodycze czekoladowe, napojów słodzonych, solonych orzeszków. Zakaz ma obejmować cały transport publiczny w Londynie – oprócz pojazdów, również przystanki i stacje metra.

Z reklam w przestrzeni komunikacji miejskiej nie będą mogły już korzystać sieci fast food, chyba że zdecydują się promowanie zdrowych produktów i dań, które oferują swoim klientom, jak np. bakalie czy niesłodzone napoje. Nie będą mogły jednak reklamować się wizerunkowo, konieczne będzie wskazanie w reklamie konkretnego zdrowego produktu.

Decyzja wywołała sprzeciw branży reklamowej, która wieszczy, że na zakazie straci transport miejski, któremu może grozić nawet plajta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
SKALA
5 lata temu
MUSIELIBY JESZCZE ZAKAZAĆ WSTĘPU DZIECIAKOM DO "POUNDLANDÓW" PEŁNYCH ŚMIECIOWYCH DŁUGOTERMINOWYCH PRODUKTÓW TAŃSZYCH NIŻ W POLSCE
Gość
5 lata temu
Bohaterski burmistrz walczy z otyłością Londyńczyków. Zaiste wielka sprawa :) Tylko z przestępczością jakoś nie potrafi walczyć. W Londku jest ostatnio więcej morderstw niż w NY. Poprawność polityczna zalewa to miasto a bandziory są nietykalni. Hamburger czy napój są łatwym celem :(
One hundred-t...
5 lata temu
Bez reklamy powinno być tańsze.
Matt
5 lata temu
I dobrze