Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

W fabryce zabrakło części. Przerwa w produkcji

41
Podziel się:

Tyska fabryka koncernu Stellantis przerwała produkcje z powodu problemów z dostawą części. Jeśli sytuacja się nie poprawi, zakład wznowi działalność dopiero w sierpniu, po przerwie wakacyjnej.

W fabryce zabrakło części. Przerwa w produkcji
Fabryka w Tychach stoi. Brakuje części. (PAP, Andrzej Grygiel)

Od 26 lipca do 8 sierpnia w zakładzie Stellaris w Tychach będzie trwać tradycyjna przerwa wakacyjna.

Jednak realnie zakład wstrzymał pracę od początku lipca, a jej wznowienie w kolejnych dwóch tygodniach zależy od rozwoju sytuacji w zakresie dostaw półprzewodników.

- Przyczyną przestoju są kłopoty z dostawami półprzewodników, niezbędnych m.in. w systemach sterowania pracą silnika oraz systemach bezpieczeństwa. Jesteśmy w tym zakresie uzależnieni od dwóch dostawców. Problem, obserwowany już od dłuższego czasu, jest ogólnoświatowy i dotyka nie tylko branży motoryzacyjnej - informuje rzecznik należącej do koncernu Stellantis spółki FCA Poland, Rafał Grzanecki.

Zobacz także: Biznes ma plan na czwarta falę. "Bunt na pokładzie"

Jak podano w komunikacie adresowanym do załogi, planowany przestój wiąże się "z nagłymi i nieoczekiwanymi okolicznościami związanymi z dostawami komponentów do produkcji samochodów".

W ostatnich miesiącach przedstawiciele różnych firm branży motoryzacyjnej informowali, że pandemia zakłóciła łańcuchy dostaw, a wiele z nich nie wróciło dotąd do normy. Braki półprzewodników, oprócz motoryzacji, dotknęły także m.in. producentów gospodarstwa domowego czy elektroniki.

Jak mówi Grzanecki, w ostatnim czasie tyska fabryka miała już problem z brakiem komponentów - zdarzały się kilkugodzinne przerwy, teraz jednak problem ma szerszy charakter i wymaga zawieszenia produkcji.

- Nie jest możliwa produkcja samochodów bez tych komponentów, a następnie dozbrajanie aut - powiedział rzecznik.

Przedstawiciele zakładu chcą nadrobić przerwę w kolejnych tygodniach, kiedy załoga ma pracować także w soboty.

W piątek dyrekcja tyskiej fabryki uzgodniła z działającymi w niej związkami, że dni od 5 do 9 lipca będą wolne od pracy, a w zamian trzy soboty w sierpniu i dwie we wrześniu będą dniami roboczymi.

Już wcześniej ustalono także, że dniami wolnymi są 1 i 2 lipca, zaś roboczymi będą dwie inne soboty we wrześniu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(41)
Pr.
3 lata temu
Tak wygląda globalna gospodarka i cięcie kosztów , oszczędności , likwidacja magazynów części się zemściła.
merf
3 lata temu
no to bach fabryka półprzewodników obok. inne zakłady też będą wdzięczne. nie zabezpieczyć sobie takiego ważnego elementu?
merf
3 lata temu
no to bach fabryka półprzewodników obok. inne zakłady też będą wdzięczne. nie zabezpieczyć sobie takiego ważnego elementu?
merf
3 lata temu
no to bach fabryka półprzewodników obok. inne zakłady też będą wdzięczne. nie zabezpieczyć sobie takiego ważnego elementu?
sfagsdrg
3 lata temu
Handlowcy i zaopatrzeniowcy (jako pracownicy nie fizyczni) nader często są obsadzani z klucza znajomości/rodzinnego... a później takie efekty. przynajmniej ludzie będą mieli wakacje normalne. a tak na marginesie w zakładzie można produkować wiele rzeczy, nawet jak główna linia, linie mają problemy. chyba że to jedynie montownia a nie prawdziwy zakład... wtedy nie nazywajcie fabryką. Fabryki wytwarzają i mogą się przestawić na wytwarzanie czegoś innego choćby wiader, grabi, trójkątów awaryjnych, odblasków do rowerów, wycieraczek do drzwi z logo zakładu....
...
Następna strona