Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

W fabryce zabrakło części. Przerwa w produkcji

41
Podziel się:

Tyska fabryka koncernu Stellantis przerwała produkcje z powodu problemów z dostawą części. Jeśli sytuacja się nie poprawi, zakład wznowi działalność dopiero w sierpniu, po przerwie wakacyjnej.

W fabryce zabrakło części. Przerwa w produkcji
Fabryka w Tychach stoi. Brakuje części. (PAP, Andrzej Grygiel)

Od 26 lipca do 8 sierpnia w zakładzie Stellaris w Tychach będzie trwać tradycyjna przerwa wakacyjna.

Jednak realnie zakład wstrzymał pracę od początku lipca, a jej wznowienie w kolejnych dwóch tygodniach zależy od rozwoju sytuacji w zakresie dostaw półprzewodników.

- Przyczyną przestoju są kłopoty z dostawami półprzewodników, niezbędnych m.in. w systemach sterowania pracą silnika oraz systemach bezpieczeństwa. Jesteśmy w tym zakresie uzależnieni od dwóch dostawców. Problem, obserwowany już od dłuższego czasu, jest ogólnoświatowy i dotyka nie tylko branży motoryzacyjnej - informuje rzecznik należącej do koncernu Stellantis spółki FCA Poland, Rafał Grzanecki.

Zobacz także: Biznes ma plan na czwarta falę. "Bunt na pokładzie"

Jak podano w komunikacie adresowanym do załogi, planowany przestój wiąże się "z nagłymi i nieoczekiwanymi okolicznościami związanymi z dostawami komponentów do produkcji samochodów".

W ostatnich miesiącach przedstawiciele różnych firm branży motoryzacyjnej informowali, że pandemia zakłóciła łańcuchy dostaw, a wiele z nich nie wróciło dotąd do normy. Braki półprzewodników, oprócz motoryzacji, dotknęły także m.in. producentów gospodarstwa domowego czy elektroniki.

Jak mówi Grzanecki, w ostatnim czasie tyska fabryka miała już problem z brakiem komponentów - zdarzały się kilkugodzinne przerwy, teraz jednak problem ma szerszy charakter i wymaga zawieszenia produkcji.

- Nie jest możliwa produkcja samochodów bez tych komponentów, a następnie dozbrajanie aut - powiedział rzecznik.

Przedstawiciele zakładu chcą nadrobić przerwę w kolejnych tygodniach, kiedy załoga ma pracować także w soboty.

W piątek dyrekcja tyskiej fabryki uzgodniła z działającymi w niej związkami, że dni od 5 do 9 lipca będą wolne od pracy, a w zamian trzy soboty w sierpniu i dwie we wrześniu będą dniami roboczymi.

Już wcześniej ustalono także, że dniami wolnymi są 1 i 2 lipca, zaś roboczymi będą dwie inne soboty we wrześniu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(41)
Pr.
rok temu
Tak wygląda globalna gospodarka i cięcie kosztów , oszczędności , likwidacja magazynów części się zemściła.
merf
rok temu
no to bach fabryka półprzewodników obok. inne zakłady też będą wdzięczne. nie zabezpieczyć sobie takiego ważnego elementu?
merf
rok temu
no to bach fabryka półprzewodników obok. inne zakłady też będą wdzięczne. nie zabezpieczyć sobie takiego ważnego elementu?
merf
rok temu
no to bach fabryka półprzewodników obok. inne zakłady też będą wdzięczne. nie zabezpieczyć sobie takiego ważnego elementu?
sfagsdrg
rok temu
Handlowcy i zaopatrzeniowcy (jako pracownicy nie fizyczni) nader często są obsadzani z klucza znajomości/rodzinnego... a później takie efekty. przynajmniej ludzie będą mieli wakacje normalne. a tak na marginesie w zakładzie można produkować wiele rzeczy, nawet jak główna linia, linie mają problemy. chyba że to jedynie montownia a nie prawdziwy zakład... wtedy nie nazywajcie fabryką. Fabryki wytwarzają i mogą się przestawić na wytwarzanie czegoś innego choćby wiader, grabi, trójkątów awaryjnych, odblasków do rowerów, wycieraczek do drzwi z logo zakładu....
...
Następna strona