Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Polskie firmy nie boją się myśleć o zagranicznych rynkach. Nagrody "Ambasador Polskiej Gospodarki" wręczone

Polskie firmy nie boją się myśleć o zagranicznych rynkach. Nagrody "Ambasador Polskiej Gospodarki" wręczone

Polskie firmy nie boją się wychodzić nieco dalej i myśleć o dalekich rynkach - uważa wiceszef MSZ Marek Magierowski. Fot. Andrzej Hulimka/REPORTER
Polskie firmy nie boją się wychodzić nieco dalej i myśleć o dalekich rynkach - uważa wiceszef MSZ Marek Magierowski.

Polskie firmy nie boją się podbijać światowych rynków. Coraz więcej firm zgłosiło się do konkursu "Ambasador Polskiej Gospodarki". Nagrodą zostało uhonorowanych 70 rodzimych przedsiębiorstw.

Coraz więcej firm zgłasza się do tego konkursu, a to oznacza jedno - polskie firmy nie boją się wychodzić nieco dalej i myśleć o dalekich rynkach - mówił w poniedziałek wiceszef MSZ Marek Magierowski podczas wręczenia nagród Business Centre Club "Ambasador Polskiej Gospodarki".

W poniedziałek w siedzibie BCC nagrody "Ambasador Polskiej Gospodarki" otrzymało 70 firm z całej Polski. Nagroda jest przyznawana w sześciu kategoriach: eksporter, firma globalna, kreator rozwiązań XXI wieku, marka europejska, najwyższa jakość, partner zagraniczny.

Nagrody "Ambasador Polskiej Gospodarki" wręczali m.in. wiceminister spraw zagranicznych Marek Magierowski oraz prezes organizującego konkurs Business Centre Club Marek Goliszewski.

- MSZ oczywiście przygląda się rozwojowi polskich firm, polskiego biznesu na różnych rynkach i stara się polskiemu biznesowi pomagać w miarę możliwości - podkreślił wiceminister MSZ.

Zobacz też: To jeden z największych rynków Europy. I wciąż brakuje dotyczących go przepisów:

- Mamy do czynienia z pewną rewolucją - mówił wiceszef MSZ. Przypomniał, że obecnie są "likwidowane oddziały promocji handlu i inwestycji, a w ich miejsce powstają zagraniczne biura handlowe".

- Mają one za zadanie włączyć się w pomaganie polskim firmom w rozwijaniu kolejnych rynków, poszukiwaniu klientów i partnerów - dodał.

Jak wskazuje BCC, celem konkursu jest m.in. zwiększenie zaangażowania polskich przedsiębiorców w promocję Polski na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego. Ponadto promuje on wysokie standardy ekonomiczno-finansowe i dobre praktyki w kontaktach zagranicznych.

Wśród laureatów znaleźli się m.in. Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona Sp. z o.o., Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita, Klinika Uzdrowiskowa pod Tężniami im. Jana Pawła II, Górnicza Fabryka Narzędzi Sp. z o.o., Pruszyński Sp. z o.o., Superdrob Zakłady Drobiarsko-Mięsne SA, Zakłady Porcelany Stołowej Karolina Sp. z o.o., Szynaka-Meble Sp. z o.o.

eksport, magierowski, ambasador polskiej gospodarki
PAP
Czytaj także
Polecane galerie
PrzemyslawCalifornia
2017-09-26 00:06
Great. Take over the world polacy.