Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Polska sieć zawiesza działalność. Koniec snu o skutecznej walce z zachodnimi dyskontami

375
Podziel się:

Grupa Handlowa PL Plus jest w stanie likwidacji. Spółka miała integrować polski handel i pomóc w konkurencji z międzynarodowymi podmiotami.

Mimo ambitnych planów grupa nie przetrwała nawet czterech lat
Mimo ambitnych planów grupa nie przetrwała nawet czterech lat (Grzegorz Skowronek/Agencja Gazeta)

GH PL Plus istniała niecałe cztery lata. Jej założycielami byli sieć Piotr i Paweł, Topaz oraz Bać-Pol. Potem do gildii dołączył Polomarket. Plany poszerzenia sojuszu o Marcpol czy Eko Holding nie doszły jednak do skutku.

Plany grupy były ambitne. Wedle zapowiedzi jej prezesa Waldemara Mirocha, w 2021 r. jej członkowie mieli być nawet piątą siłą na rynku handlowym.

Zobacz także: Zakaz handlu to fikcja? Sprawdź gdzie i dlaczego zrobisz zakupy w każdą niedzielę

To już nieaktualne, ale już wcześniej wyglądało to na zbyt ambitne założenie. Grupę 31 grudnia 2017 r. opuścił Polomarket. Stało się tak na znak protestu przeciwko zasadom funkcjonowania spółki. Już wcześniej groził podjęciem takiego kroku, ale deklarował pozostanie w Plusie, o ile zmienią się wewnętrzne regulacje. Po odejściu Polomarketu reszta udziałowców uznała, że dalsze istnienie GH PL Plus nie ma już sensu.

Przez połączenie sił polskie firmy miały nadzieje na wynegocjowanie lepszych warunków zakupowych u dostawców. Ponadto grupa miała podejmować wspólne działania marketingowe, rozwijać własne marki czy stworzyć ogólnopolski system logistyki.

Według portalu wiadomoscihandlowe.pl flagowa marka grupy, czyli Lubie, trafi teraz do Bać-Polu, który nadal będzie sprzedawał ją w sieciach Spar i Słoneczko.

Bać-Pol ma ciągle kłopoty po upadku Almy natomiastPiotr i Paweł szuka obecnie inwestora. Bardzo prawdopodobne, że będzie to ktoś z zagranicy. I to w sumie najlepsze podsumowanie próby stworzenia polskiego giganta na rynku handlu.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(375)
Max
5 lata temu
Następni niedoinformowani, mający stare pomysły na całlowicie inne oczekiwania klientów. Zamiast analizować rynek potrzeb klienta, chcieli kupić taniej, sprzedać drożej, ale jeszcze po konkurencyjnych cenach. Jedyną formą kontaktu z klientem to przestarzałe gazetki. Żenada. Nic dziwnego, że się rozeszli.
ala
6 lat temu
polskie produkty są o wiele droższe niz te z dyskontów wystarczy iść na bazar banany o 8 zll w dyskoncie po 4 i taz innymi produktami a emerytuty stoją w miejscu gdyby nie dyskonty nie jedlibyśmy wiele rzeczy ziemniaki tak samo drogie niech opuszcza ceny allma padla tyle jest w polsce bogaczy z rzestali schab kupować po 30 zl
met
6 lat temu
Polak nie gardzi własnymi sieciami i w nich kupuje, ale patrzy też na własny portfel. Na tej spółce widać jak Polacy potrafią współpracować i szukać rozwiązań z myślą o istnieniu na rynku więcej niż kilka lat. To nie jedyna dziedzina w której nam nie idzie. Patriotyzm i wiara ekonomi nie zastąpi.
dodek
6 lat temu
Polak gardzi własnymi sieciami, polscy producenci muszą ukrywać się pod anglosaskimi nazwami. To wynika z pogardy siebie.
frek16
6 lat temu
PSS SPOŁEM też Polska firma a daje radę z zagranicznymi molochami, a nawet jest lepszy, zgodnie z hasłem "DOBRE BO POLSKIE"
...
Następna strona