Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Biedronka ciągle rośnie, mimo trudnego roku. Wyniki Jeronimo Martins za III kwartał 2017 r.

- Po 9 miesiącach tego wymagającego i trudnego roku wszystkim naszym markom udało się zwiększyć udziały w rynku, ze szczególnym naciskiem na Biedronkę. Zarządzanie asortymentem i kampanie promocyjne pozwoliły Biedronce umocnić swoją wiodącą pozycję w sektorze handlu detalicznego żywnością w Polsce - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins. Zysk EBIDTA Biedronki wyniósł w badanym okresie 583 mln euro.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Bartosz Wawryszuk)
Biedronka rośnie, ale czekają ją najcięższe trzy miesiące w roku

- Po 9 miesiącach tego wymagającego i trudnego roku wszystkim naszym markom udało się zwiększyć udziały w rynku, ze szczególnym naciskiem na Biedronkę - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins. Zysk EBIDTA Biedronki wyniósł w badanym okresie 583 mln euro, m.in. dzięki kampaniom promocyjnym.

Sprzedaż Biedronki wzrosła o 13,1 proc. (10,7 proc. bez zmian cen walut), ze wskaźnikiem LfL (sprzedaż bez nowo otwartych placówek) na poziomie 9 proc. Sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wzrosła o 11,1 proc. w porównaniu do pierwszych 9 miesięcy roku 2016.

Źródło: Jeronimo Martins

##Biedronka na fali wznoszącej

Zysk EBITDA Biedronki w ciągu 9 miesięcy 2017 r. wyniósł 583 mln euro. To wzrost o 13,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2016.

Wynik EBIDTA dla całej grupy to 669 mln euro wobec 627 mln euro w trzech kwartałach 2016 r.

Portugalczycy coraz chętniej inwestują w Polsce. Liderem Biedronka

"W Polsce środowisko konsumpcyjne pozostało korzystne, a otoczenie konkurencyjne nadal jest wymagające i oparte na promocjach. Inflacja cen żywności wyniosła 4,5 proc. w trzecim kwartale 2017 r. a w okresie 9 miesięcy - 3,8 proc." - czytamy w raporcie opublikowanym przez Jeronimo Martins.

Z raportu dowiadujemy się również, że strategia Biedronki nadal koncentruje się wokół zwiększania sprzedaży. Firma osiąga to m.in. dzięki reklamom, wprowadzaniu atrakcyjnych promocji a także kampanii lojalnościowej opartej o karty Biedronki.

##Powstanie 70 nowych sklepów

- Dla Biedronki to będą najcięższe trzy miesiące w tym roku - mówi Pedro Soares dos Santos o kocówce 2017 r. - Ten czas będzie poświęcony na zwiększenie sprzedaży, budowę centrum dystrybucyjnego a także budowę 70 nowych placówek. Przebudujemy też 70 sklepów - wyjaśnia prezes Jeronimo Martins. - Otoczenie będzie wymagające, zwłaszcza jeśli chodzi o presję na koszty, głównie koszty pracy. Mimo to, liczymy na utrzymanie stabilnego zysku EBITDA, ze sprzedażą jako jego głównym motorem - dodaje.

##Inne marki nie tak mocne jak Biedronka

Sprzedaż Hebe wyniosła 115 mln euro, co oznacza 36 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2016. W ciągu 9 miesięcy 2017 r. otwartych zostało 17 nowych drogerii Hebe. Pod koniec września sieć sklepów z kosmetykami obejmowała 166 placówek.

Najcięższy rok 2017 okazał się dla marki Pingo Doce. Co prawda sprzedaż wzrosła o 2,4 proc., ale wskaźnik LfL wyniósł tylko 0,3 proc. W pierwszych trzech kwartałach zaś - 0,9 proc.

Sprzedaż Racheio wzrosła o 7,6 proc, z LfL na poziomie 6 proc., sprzedaż Ara wzrosła o 71,4 proc., a Hebe Top Line - o 33,1 proc.

Tagi: jeronimo martins, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
26-10-2017

DragonKonsumpcja rosnie i swinie w bieda-ronkach tez,takiego syfu jak przy tym sklepie nie ma nigdzie indziej.wiadomo patologia tam robi zakupy i nic tego … Czytaj całość

25-10-2017

MENOTSSzkoda, że w małych miejscowościach i dzielnicach są tylko Biedronki. Asortyment nie zachwyca.

26-10-2017

Tropiciel przekrętówPewnie dlatego, że na półkach ceny promocyjne na czerwonych kartkach, a przy kasie normalne (bez naliczonego rabatu), a jak pani przy kasie zwrócić … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (4)