Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

CCC pobiło rekord. Bułgarzy lubią polską sieć bardziej niż Polacy

46
Podziel się:

Zysk sieci CCC okazał się najlepszy w historii jeśli chodzi o drugi kwartał roku i był dużo wyższy od oczekiwań analityków. Spółka inwestuje duże pieniądze za granicą, ale nadal to głównie polskie sklepy przynoszą profity. Polską sieć obuwniczą bardziej od Polaków polubili tylko Bułgarzy.

CCC pobiło rekord. Bułgarzy lubią polską sieć bardziej niż Polacy
(Bartosz Wawryszuk)

Zysk sieci CCC okazał się najlepszy w historii jeśli chodzi o drugi kwartał roku i był dużo wyższy od oczekiwań analityków. Spółka inwestuje duże pieniądze za granicą, ale nadal to głównie polskie sklepy przynoszą profity. Polską sieć obuwniczą bardziej od Polaków polubili tylko Bułgarzy.

Sieć CCC miała 148 mln zł skonsolidowanego zysku netto w drugim kwartale 2017 r. wobec 132 mln zł zysku rok wcześniej. W jej historii tylko dwa razy wynik był lepszy - i to w czwartych kwartałach lat 2014 i 2016. Drugi kwartał roku jeszcze nigdy dla CCC nie był jednak tak dobry.

Dane zaskoczyły analityków rynku.Ankietowani przez PAP prognozowali średnio 128 mln zł zysku, czyli o 15 proc. mniej od rzeczywistego wyniku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 125,1 mln zł wobec 864,9 mln zł rok wcześniej - to prawie równo z prognozami.

Wybrane wyniki finansowe CCC (skonsolidowane w mln zł)
mln zł 2 kw. 2017 2 kw. 2016 zmiana % 1 p. 2017 1 p. 2016 zmiana %
Przychody 1 125 865 30,1 1 846 1 395 32,4
Wynik operacyjny EBIT 181 138 30,9 164 131 25,4
EBITDA 200 151 32,6 204 160 27,5
zysk netto 148 134 10,5 113 113 -0,1
marża EBITDA % 17,8 17,5 0,3 11,0 11,5 -0,4
marża netto % 13,2 15,5 -2,3 6,1 8,1 -2,0
przepływy operacyjne 175 235 -25,6 -147 26 -664,1
przepływy inwestycyjne -80 -137 41,5 -93 -294 68,5
przepływy finansowe -68 2 -3208,1 425 182 133,8
Źródło: raporty finansowe CCC

Wzrost sprzedaży w porównywalnych sklepach (bez nowo otwieranych) wyniósł +9,6 proc. z czego 12,9 proc. w Polsce. Dużo wolniej sprzedaż "porównywalna" przyrastała w sklepach w Europie zachodniej (+2,7 proc.) i w Europie środkowo-wschodniej (+4,7 proc.).

Sklepy polskie mają nie tylko większą dynamikę przychodów, ale i dużo większą efektywność niż te za granicą. Jeden sklep w kraju osiągał w pierwszym półroczu sprzedaż na poziomie 2,1 mln zł i 4,2 tys. zł na mkw.

To odpowiednio dwa i cztery razy lepiej, niż sklepy w Niemczech i Austrii, gdzie CCC skierowało większość swojego wysiłku inwestycyjnego. Lepsze wyniki od sklepów polskich osiągały jedynie te w Bułgarii - odpowiednio 5 mln zł i 7,7 tys. zł na mkw.

Najlepsze wyniki grupa CCC osiąga w Polsce - 152 mln zł zysku EBITDA w pierwszym półroczu, czyli 13 proc. więcej niż rok wcześniej. W krajach Europy środkowej i wschodniej zysk był na poziomie 35,7 mln zł (+4,4 proc.).

Najgorzej firma radzi sobie na rodzimym rynku jej głównego konkurenta - Deichmanna. Mimo że otwiera tam wiele sklepów to łączna strata w Niemczech i Austrii urosła do 54 mln zł w pierwszym półroczu 2017 r., czyli była o połowę wyższa niż rok wcześniej.

Świetnie radzi sobie natomiast sklep internetowy eobuwie.pl. Jego zyski to w pierwszym półroczu aż 45 mln zł, czyli 107 proc. więcej niż rok temu. W połączeniu z dobrym wynikiem sprzedaży hurtowej zadecydowało to o dobrym wyniku całej grupy.

Giełda na raport finansowy za drugi kwartał zareagowała tylko niewielkim wzrostem kursu 1 proc. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że od początku roku cena akcji spółki urosła o aż 31 proc. a jej wartość rynkowa doszła do aż 10,6 mld zł. Jest większa o 2,3 mld zł niż na początku roku.

W czwartek został ustanowiony kolejny rekord notowań na poziomie 269,50 zł za akcję.

Notowania CCC w ostatnim tygodniu

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(46)
ja i ty=oni
6 lat temu
Nic dziwnego, że ja polubili-oni maja buty z papieru, te są trochę lepsze...............
rytek
6 lat temu
Kiepskie buty za drogą cenę. Kupiłem raz i nigdy więcej.
jol
7 lat temu
Śmierdzące buty szkoda nóg
Baśka
7 lat temu
Nie dosyć, że jednorazówki to jeszcze brzydkie. Nie wiem dlaczego ludzie je kupują? Może dlatego, że firma ta mieści się w snobistycznych centrach np. Promenada , smarkulom wydaje się ..... eh szkoda nawet pisać
ryt
7 lat temu
Pieprzona chinszczyzna .
...
Następna strona