Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Diamenty tracą swój blask. Wszystko przez "chiński dołek"

0
Podziel się:

W 2015 r. sprzedaż detaliczna diamentów w skali globu wzrośnie co najwyżej o 2 proc. w porównaniu z 2014 r. - wynika z raportu firmy konsultingowej Bain & Co.

Diamenty tracą swój blask. Wszystko przez "chiński dołek"
(AP/Fotolink/East News)

W ubiegłym roku tendencje na rynku diamentów były bardziej optymistyczne. Sprzedaż tych szlachetnych kamieni w porównaniu z 2013 r. była wyższa o 4 proc.

Jak podkreślają eksperci, malejące zainteresowanie diamentami wśród kupujących to efekt ogólnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, spowodowane w dużej mierze zahamowaniem popytu na tego rodzaju towary w Chinach. Raport Bain & Co. podaje, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. obroty największych chińskich sklepów oferujących diamenty spadły o 9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

"Chiński dołek" do pewnego stopnia rekompensują postawy konsumentów w USA, gdzie diament pozostaje najbardziej popularnym kamieniem szlachetnym w pierścionkach zaręczynowych (wybiera go aż 84 proc. par). Jak jednak wynika z danych zebranych przez portal The Knot, poświęcony tematyce ślubów i zaręczyn, w najbliższych latach także w Stanach Zjednoczonych może nastąpić swoisty odwrót od diamentów. Z roku na rok coraz więcej pierścionków zaręczynowych kupowanych w Ameryce jest ozdobionych kamieniami nieszlachetnymi: w 2013 r. odsetek ten wyniósł 6 proc., a w tym roku - już 8 proc.

Zobacz także: Zobacz także:
wiadomości
gospodarka
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.