Notowania

dnp
03.10.2017 09:11

Dino ściga Biedronkę. Próg siedmiuset marketów przekroczony

Sieć marketów Dino rozwija się w błyskawicznym tempie. Właśnie poinformowała, że przekroczyła próg siedmiuset sklepów. Za trzy lata ma być ich o pięćset więcej. Biedronka może się zaczynać obawiać o swoją pozycję na rynku.

Podziel się
Dodaj komentarz
(materiały prasowe)
Sieć Dino przekroczyła kolejny próg liczby marketów i nie ma zamiaru zwalniać tempa

Według stanu na 30 września 2017 sieć Dino Polska liczy już 718 placówek, co oznacza, że otworzyła w bieżącym roku 90 marketów. W samym trzecim kwartale pojawiło się ich aż 41.

- W drugiej połowie roku przyspieszyliśmy dynamikę otwarć - mówi Szymon Piduch, prezes Dino Polska. - Rozwijamy się przede wszystkim poprzez zagęszczanie sieci w regionach, w którym jesteśmy obecni.

Jeszcze w 2010 roku było ich tylko 111. Zarząd Dino Polska planuje, by do końca 2020 r. sieć obejmowała co najmniej 1200 sklepów. Sprzyja temu dobra sytuacja rynkowa - podaje spółka w swoim komunikacie.

Biedronka planuje mieć wtedy około 3 tys. sklepów. W ub.r. Biedronka uruchomiła tylko 83 sklepy, a zamknęła 28.

Zobacz również: Rząd szykuje się do batalii o podatek handlowy

- W tym roku planujemy otworzyć więcej sklepów niż w 2016, w którym uruchomiliśmy ich łącznie 123. W latach 2013-2015 otwieraliśmy około 100 nowych marketów rocznie, co dało nam pozycję lidera w segmencie proximity (z ang. sklepy sąsiedzkie, tj. w pobliżu miejsca zamieszkania, lub pracy - red.) - najszybciej rozwijającej się sieci według średniorocznego wzrostu liczby sklepów. Chcemy pozostać najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce - powiedział Piduch.

Na koniec ubiegłego roku spółka miała 628 sklepów. W okresie dziewięciu miesięcy b.r. sieć Dino otworzyła 90 sklepów w dwunastu województwach. Największą liczbę otwarć Spółka odnotowała w woj. wielkopolskim (23), w woj. dolnośląskim (10), woj. śląskim (10), w woj. zachodniopomorskim (8), w woj. łódzkim (8).

Jak podają analitycy,DM PKO BP uruchomienie każdego sklepu kosztuje niecałe 4 mln zł. W bieżącym roku Dino ma otworzyć według nich 133 sklepów - przełoży się to na inwestycje rzędu 495 mln zł. W kolejnych dwóch latach otwieranych ma być 140 sklepów rocznie, co kosztować ma 540 mln zł.

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, na których zbudowano sklepy Dino.

Supermarkety Dino zlokalizowane są głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast i są zaopatrywane przez trzy centra dystrybucyjne: w Krotoszynie, Piotrkowie Trybunalskim i Jastrowiu.

Tagi: dnp, dino polska, giełda, wiadomości, gospodarka, komentarze giełdowe, gospodarka polska, najważniejsze, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
03-10-2017

ehhJeżeli ten sklep będzie w 100% Polski będę jeździł po dwie bułki i mleko na drugi koniec miasta...

03-10-2017

pablitoDino!!! Brud smród i ubustwo,zapraszam na piaski

03-10-2017

Obywatel Dino LutyniaPorównując Dino i Biedronkę, Dino jak na razie wygląda na bardziej uporządkowane no i nie ma tej grubej warsty brudu wydostającej się spod lodówek … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (27)