Notowania

Władze Egiptu zablokowały stronę gazety finansowej

- Władze Egiptu zablokowały stronę internetową wpływowej w tym kraju gazety finansowej "Al-Borsa" - przekazał w niedzielę jej wydawca. Od środy uniemożliwiony jest dostęp do wielu internetowych portali, którym władze zarzucają publikację fałszywych wiadomości.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Unsplash/CC0 Public Domain/pixabay)

Strona internetowa znanej gazety ekonomicznej w Egipcie została zablokowana. Informację o tym przekazał w niedzielę wydawca "Al-Borsy". Od środy uniemożliwiony jest dostęp do wielu internetowych portali, którym władze zarzucają publikację fałszywych wiadomości.

Jak ocenia agencja Reutera, zablokowanie "Al-Borsy" - znanej gazety ekonomicznej, unikającej sporów politycznych i odzwierciedlającej poglądy w dużej mierze popierających władze środowisk biznesowych - sugeruje, iż władze podjęły próbę przejęcia kontroli nad prywatnymi mediami.

Właściciel "Al-Borsy", firma Business News napisała w oświadczeniu, że zablokowano również witrynę siostrzanego wydawnictwa, anglojęzycznego "Daily News Egypt".

Jak twierdzą źródła w egipskich służbach bezpieczeństwa, w zeszłym tygodniu w kraju zawieszono dostęp do 21 stron internetowych m.in. z powodu rzekomych powiązań ze zdelegalizowanym Bractwem Muzułmańskim. Uniemożliwiono też korzystanie z portalu telewizji Al-Dżazira, mającej siedzibę w Katarze. Władze tego kraju są wrogo nastawione do prezydenta Egiptu Abd el-Fataha es-Sisiego.

Według opublikowanego w kwietniu raportu Reporterów bez Granic Egipt jest wśród 25 krajów, gdzie prasa jest najbardziej atakowana.

Tagi: świat, egipt, media, pap, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka światowa
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
28-05-2017

JPopieram ten strajk. Jak za 2300 brutto można godnie żyć? Tragedia. Wstyd się przyznać ze tyle się zarabia

28-05-2017

babciaSisi to psychopata.

Rozwiń komentarze (2)