Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Fakty i mity o pragnieniach pracowników w twojej firmie

0
Podziel się:

Aby przyciągnąć i utrzymać dobrego pracownika w małym lub średnim przedsiębiorstwie, nie wystarczy już stosunkowo wysokie wynagrodzenie – choć naturalnie należy ono do decydujących czynników. Jak jeszcze można pokazać pracownikom, że to właśnie twoja firma jest „tą jedyną”, w której warto pracować i dlaczego musisz postawić na pakiet medyczny? Sprawdźmy, jak wyglądają fakty i mity na temat wymagań pracowników.

Fakty i mity o pragnieniach pracowników w twojej firmie

Aby przyciągnąć i utrzymać dobrego pracownika w małym lub średnim przedsiębiorstwie, nie wystarczy już stosunkowo wysokie wynagrodzenie – choć naturalnie należy ono do decydujących czynników. Jak jeszcze można pokazać pracownikom, że to właśnie twoja firma jest „tą jedyną”, w której warto pracować i dlaczego musisz postawić na pakiet medyczny? Sprawdźmy, jak wyglądają fakty i mity na temat wymagań pracowników.

Mity zweryfikowane badaniami – czego naprawdę chcą pracownicy?

Ubiegłoroczne badanie Randstad Employer Brand Research zweryfikowało wszelkie mity i pozwoliło uchylić rąbka tajemnicy na temat oczekiwań pracowników. Jak można się spodziewać, 77% ankietowanych jako jeden z podstawowych czynników atrakcyjności pracodawcy wskazało wynagrodzenie i benefity. Na kolejnych miejscach znalazły się:

  • stabilność zatrudnienia (57%),
  • przyjemna atmosfera w pracy (52%),
  • możliwość zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym (50%),
  • możliwość rozwoju zawodowego (44%).

I chociaż do tej pory przede wszystkim takie badania rozumiano jako potrzeby w dużych firmach i korporacjach, to dziś również pracownicy MŚP chcą być podobnie doceniani, sprawdźmy, jakie fakty i mity powinno się wziąć pod uwagę przed wyborem benefitów pracowniczych w małych i średnich przedsiębiorstwach.

MIT: pakiety medyczne są dostępne tylko dla dużych firm

Chociaż do tej pory udogodnienia w postaci pakietów medycznych dostępne były przede wszystkim dla pracowników korporacji, to dziś firmy je tworzące wychodzą naprzeciw oczekiwaniom również małych i średnich firm, proponując atrakcyjne rozwiązania. Dla pracodawcy w MŚP koszty pakietów medycznych nie są wysokie, natomiast zysk może być długofalowy i okazać się udaną inwestycją w zadowolenie i lojalność pracowników – na przykład LUX MED oferuje szeroki zakres usług chwalonych przez pacjentów.

Prywatną opiekę medyczną dla pracowników i ich rodzin dobrze realizować w firmie mającej dużą liczbę placówek w interesującym was mieście – dzięki temu pracownik będzie miał szansę na wybranie przychodni położnej najbliżej swojego miejsca zamieszkania czy też miejsca pracy. Znana marka prowadząca przychodnie i zatrudniająca specjalistów to gwarancja propozycji dopasowanych do potrzeb – również specjalnych ofert dla różnej wielkości firm należących do sektora MŚP, a także dla jednoosobowych działalności gospodarczych.

FAKT: pracownicy MŚP oczekują pakietów medycznych

To absolutny numer 1 wśród benefitów pracowniczych – w tym przypadku pracownicy i pracodawcy są zgodni: taki dodatek do wynagrodzenia jest wielce atrakcyjny. Z raportu Fundacji Watch Health Care jasno wynika, że publiczna opieka medyczna w Polsce wymaga od pacjentów przede wszystkim... niestety ogromnej cierpliwości. Średni czas oczekiwania na świadczenia zdrowotne wynosi w Polsce 3 miesiące – a nikt z nas nie chce czekać na ważną wizytę.

Objęcie pracownika pakietem świadczeń prywatnych motywuje do podjęcia pracy i długiego stażu właśnie w twojej firmie. Jest to opcja korzystna również dla pracodawcy – pracownik, który nie traci czasu w kolejkach i ma szansę umówić się na wizytę lub badania w dogodnym terminie, nie musi brać dnia wolnego. Poza tym opłaca się objąć pakietem świadczeń medycznych nie tylko pracownika, ale i jego najbliższą rodzinę, jest to kolejny plus na koncie pracodawcy budujący lojalność.

MIT: raz opracowany model zatrudnienia będzie działał lata

Priorytety pracodawców często niestety rozmijają się z oczekiwaniami pracowników. Stawiają przede wszystkim na rozwój firmy jako całości, traktując takie elementy jak atmosfera w miejscu pracy za mniej istotne. Tymczasem, aby wyjść naprzeciw potrzebom wszystkich, należy zadbać zarówno o dobrą atmosferę pracy, komfort zatrudnienia, jak i rentowność.

Jeśli uważasz, że wieloletnia współpraca z kluczowymi pracownikami to dowód na to, że odkryłeś sekret prowadzenia firmy w sposób, który zadowala wszystkich, pomyśl, jak w prosty sposób zapewnić sobie lojalność na kolejne lata. Nie zapominaj, że zmieniające się okoliczności oraz nowe trendy mogą powodować niedosyt, a to w konsekwencji utratę specjalistów na rzecz firm, które doskonale odpowiedzą na rodzące się potrzeby. Pracownicy oczekują zmian, sprawdź więc, jak niewielkim kosztem pokazać im, że potrafisz zadbać o ich komfort i zadowolenie.

FAKT: pracownik docenia twoje drobne gesty

Najprostszym przykładem zmiany, która z punktu widzenia biznesplanu nie będzie wielka, ale znacznie wpłynie na samopoczucie pracownika, jest kwestia telefonu służbowego. To narzędzie pracy, które będzie atrakcyjnym dodatkiem, ale dopiero wówczas, gdy pracownik będzie mógł wykorzystać go do celów prywatnych i zaoszczędzić tym samym na własnych wydatkach. Warto więc zastanowić się nad opcją nielimitowanych połączeń dla pracowników. Wśród sprzętu służbowego z opcją wykorzystania do celów prywatnych warto wymienić także laptopy i tablety oraz oczywiście auto – to chyba najatrakcyjniejszy benefit z tej kategorii. Marka i klasa samochodu zależą oczywiście od pozycji danego pracownika.

Jeśli nie chcesz zdecydować się na stałe wydatki tego rodzaju, a twoi pracownicy chcą aktywnie spędzać czas po pracy, sprawdź cały wachlarz różnorodnych usług, które będą realizowane z wykorzystaniem kart sportowych. Prym wiodą karty Multisport i im podobne, które umożliwiają korzystanie z siłowni, basenów oraz innych obiektów sportowo-rekreacyjnych. Warto także rozważyć takie opcje jak bony zniżkowe lub darmowe bilety do kin i teatrów, bony żywieniowe, karty prepaid i vouchery do konkretnych sklepów czy placówek, bony na usługi turystyczne.

Pamiętajmy, że najatrakcyjniejsze są te oferty, które mogą objąć nie tylko pracownika, ale i jego najbliższą rodzinę – jeśli zatrudniona osoba nie jest singlem, raczej nie zaproponujmy jej pojedynczego biletu do kina. Zapewniając nie jeden, ale dwa czy trzy bilety damy się poznać nie tylko jako pracodawca hojny, ale także dbający o życie rodzinne pracownika.

Sprawdź już teraz, jakie benefity będą ważne w przyszłości

Rozwój zawodowy i zabezpieczenie na przyszłość, to dwie grupy benefitów, które warto dopasować do priorytetów pracowników i które na pewno nie przejdą bez echa. Osoby nastawione na rozwój zawodowy z pewnością ochoczo powitają darmowe szkolenia oraz kursy językowe, a nawet studia podyplomowe. Niektórzy jednak wyżej cenią stabilność i bezpieczeństwo, więc przychylnym okiem spojrzą raczej na pracowniczy program emerytalny lub ubezpieczenie na życie, jak również dofinansowanie przedszkola dla dziecka.

O czym jeszcze warto pomyśleć? Posłuchajmy głosu samych pracowników. Nie jest prawdą, że pracownik, który otrzymuje już wybrane przez pracodawcę benefity czy po prostu atrakcyjne wynagrodzenie, nie oczekuje żadnych zmian i świeżego podejścia do jego potrzeb. Według danych portalu Pracuj.pl zatrudnionym marzą się benefity takie jak:

  • 43% – karta na paliwo,
  • 37% – voucher na wakacje,
  • 19% – codzienny lunch,
  • 15% – doradztwo finansowe lub psychologiczne.

Pamiętajmy, że jako pracodawcy będziemy atrakcyjni nie tylko wówczas, gdy zaczniemy rozdawać benefity, ale przede wszystkim wtedy, gdy będą się one pokrywały z potrzebami i oczekiwaniami pracowników. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą dzięki nim stosunkowo niskim kosztem skutecznie zatrzymać pracowników, którym proponowana jest praca w większych firmach, jak i stać się idealnym miejscem pracy dla specjalistów odchodzącym z korporacji, którym zależy na wdrożeniu coraz popularniejszej idei work-life balance pozwalającej na odnalezienie równowagi miedzy życiem zawodowym i prywatnym.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)