Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Producent Familiady dogadał się z TVN. Akcje ostro w górę

1
Podziel się:

Spółka Astro od lat utrzymuje się dzięki produkcji teleturnieju Familiada. Ale od ponad roku próbuje rozkręcić kanał dla miłośników zawodów w grach komputerowych. We wtorek dogadała się z TVN Media. W końcu pojawią się pieniądze z reklam.

Przyszłość spółki Astro już nie będzie zależeć tylko od "Familiady"
Przyszłość spółki Astro już nie będzie zależeć tylko od "Familiady" (Agencja Forum)

Zarząd spółki Astro poinformował, że zawarł umowę z TVN Media, na obsługę brokerską dla kanału E-sport TV. Zgodnie z umową, spółka zależna od TVN wypełni 100 proc. czasu reklamowego kanału E-sport TV spotami reklamowymi. Zapewni też obsługę usług sponsorskich dla tego kanału.

Uruchomienie spotów ma nastąpić 3 września. Umowa została zawarta na okres trzech lat.

Zobacz także: Zobacz też: TVP szykuje zmiany w emisji "Familiady”

Akcje Astro zareagowały wysokim wzrostem. NewConnect musiała zawiesić notowania po zwyżce o 16 proc. Popyt podczas zawieszenia wskazuje, że możliwy jest skok kursu nawet o 24 proc. Obroty są jednak na spółce zazwyczaj niewielkie i trudno powiedzieć, czy wycena giełdowa teraz już jest właściwa.

Notowania akcji Astro w ostatnim tygodniu

Spółka od lat żyje głównie z teleturnieju Familiada. Od marca ub. roku postanowiła to zmienić i założyć dość oryginalny kanał o świecie gier komputerowych. E-Sport TV prowadzi relacje z najważniejszych imprez gamingowych. Ma m.in. prawa do transmisji z 11 turniejów DreamHack zaplanowanych na bieżący rok. Prowadzi także programy publicystyczne, w których zaprasza znanych gości ze środowiska e-sportu.

Problem w tym, że przychodów z tego nie było, bo domy mediowe nie decydowały się nawiązać współpracy. Jedyne reklamy pojawiły się z kampanii marketingowej Hewlett-Packard i Intela.

Stąd też straty spółki. Choć przychody z Familiady wzrosły do prawie miliona kwartalnie, to w górę poszły koszty operacyjne związane z obsługą E-Sport TV. W rezultacie w pierwszym półroczu była strata 175 tys. zł.

W trzecim kwartale kanał wszedł do oferty UPC a Nielsen Audience Measurement zaczął badać jego oglądalność. Konsekwencją tego jest umowa z TVN Media.

- Powyższe wydarzenie stanowi zwieńczenie prowadzonych dotychczas przez Zarząd działań zmierzających do komercjalizacji kanału E-sport TV - podaje spółka. W jej ocenie zawarcie wspomnianej umowy jest równoznaczne z rozpoczęciem uzyskiwania przychodów przez z działalności kanału E-sport TV.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
JACK
4 lata temu
Monitorować i obserwować trzeba panią ministrę ale w zamkniętym zakładzie gdyż zagraża ona szkolnictwu a tym samym sobie takimi idiotycznymi wypowiedziami Najlepiej wychodzi jej ten kretyński uśmiech