Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Bereźnicki
Jacek Bereźnicki
|

Forum Cybersec 2017. Innowacje Alior Banku

3
Podziel się:

Prototyp urządzenia kryptograficznego do autoryzacji transakcji dla klientów biznesowych oraz aplikacja Open Account zapewniająca doradcom banku zupełnie nowe możliwości interakcji z klientem. Podczas Europejskiego Forum Cyberbezpieczeńsywa – Cybersec 2017 w Krakowie Alior Bank zaprezentował rozwiązania, które mają służyć bezpieczeństwu i wygodzie klientów banku.

Prototyp urządzenia kryptograficznego
Prototyp urządzenia kryptograficznego

Prototyp urządzenia kryptograficznego do autoryzacji transakcji dla klientów biznesowych oraz aplikacja Open Account zapewniająca doradcom banku zupełnie nowe możliwości interakcji z klientem. Podczas Europejskiego Forum Cyberbezpieczeńsywa – Cybersec 2017 w Krakowie Alior Bank zaprezentował rozwiązania, które mają służyć bezpieczeństwu i wygodzie klientów banku.

Pracownicy IT Alior Banku opracowali prototyp urządzenia kryptograficznego, które minimalizuje ryzyko ingerencji osób niepowołanych w wykonywane z poziomu komputera operacje finansowe. Użytkownik będzie musiał dokonać weryfikacji poprzez uzupełnienie kilku brakujących cyfr na urządzeniu. W ten sposób, w bezpiecznym środowisku nadzorowanym przez bank, świadomie potwierdzi, czy rachunek jego kontrahenta jest poprawny.

Wykorzystując urządzenie, bank chce w znacznym stopniu uniezależnić się od bezpieczeństwa stacji roboczej klienta, jego telefonu lub otoczenia. Urządzenie podłącza się do komputera przez port USB.

Drugim rozwiązaniem zaprezentowanym przez bank podczas Cybersec 2017 jest aplikacja Open Account. To narzędzie dla doradców detalicznych banku, zapewniające im zupełnie nowe możliwości interakcji z klientem i najwyższą jakość obsługi.

Aplikacja stworzona we współpracy z firmami IBM i Apple umożliwia obsługę klienta w dowolnym miejscu i czasie. Pozwala przeprowadzić klienta przez każdy proces sprzedażowy i posprzedażowy w sposób bezpieczny oraz przyjazny.

Dzięki rozwiązaniu obsługa klienta nie wymaga długotrwałych procesów weryfikacji danych. Wykorzystanie iPadów oraz systemu DEP (Data Execution Prevention) powoduje zabezpieczenie danych klienta na każdym etapie procesu obsługi, a także po jego zakończeniu. Aplikacja dodatkowo przyczynia się do znacznego ograniczenia dokumentacji papierowej w banku.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
Lakon
7 lat temu
Łba nie urywa. Tokeny działają od 15-20 lat.
xxxxxxxxxxxxx...
7 lat temu
Takie malutkie urządzenie zabezpieczające moja znajoma w Holandii ma już od co najmniej 20 lat i nie musi się bać złodziei komputerowych! Amerykę odkryli, barany!
asdasdasd
7 lat temu
Zapomnieli o jednym, istotnym aspekcie: użytkownik jest leniwy. I dlatego się nie przyjmie, skoro ma już jedno urządzenie w kieszeni, to nie będzie latał z kolejnym.