Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Gazeta Wyborcza traci rynek. Coraz mniej kupują instytucje

0
Podziel się:

"Gazeta Wyborcza" zanotowała spadek sprzedaży o 4,44 procent. To najgorszy wynik wśród największych tytułów. Jeszcze bardziej spadło rozpowszechnianie płatne. Kurs akcji Agory idzie w dół

Gazeta Wyborcza traci rynek. Coraz mniej kupują instytucje
(Jacek Frączyk/Grupa WP)

"Gazeta Wyborcza", której wydawcą jest Agora, zanotowała sprzedaż wynoszącą 160 350 egzemplarzy w grudniu, co oznacza spadek o 4,44 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To najgorszy wynik wśród największych tytułów. Jeszcze bardziej spadło rozpowszechnianie płatne. Kurs akcji Agory idzie w dół.

Rozpowszechnianie płatne tytułu, w które oprócz sprzedaży wchodzą zakupy przez instytucje, spadło o aż 9 procent w porównaniu z grudniem 2014 roku do 179 966 egzemplarzy. Różnica w spadku sprzedaży i tzw. rozpowszechniania płatnego wynika prawdopodobnie z rezygnacji zakupów tytułu przez część instytucji publicznych po przejęciu rządów przez Prawo i Sprawiedliwość.

Są to najgorsze dane dla dziennika w historii. Kurs akcji spółki Agora, dla której do niedawna gazeta była okrętem flagowym, w reakcji na te dane traci niecałe dwa procent, przy lekko rosnącym w środę rynku.

W styczniu wartość rynkowa spółki obniżyła się o prawie 9 procent, a w lutym już prawie 3 procent. W ciągu roku akcje jednak wzrosły o 21 procent. Obserwowane ostatnio spadki mogą mieć związek z deklaracjami ze sfer rządowych, że przejmowanie dużego pakietu akcji przez fundusz emerytalny PZU (16 proc. udział w kapitale akcyjnym Agory) miało bardziej przyczyny polityczne niż biznesowe.

Rynek prasy codziennej w dół. Zyskuje Gazeta Polska Codziennie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) z 303 182 sprzedanych egzemplarzy w grudniu (spadek o 3,61 proc. rok do roku), a na trzecim miejscu jest "Super Express" (ZPR Media), którego sprzedaż ogółem wyniosła 143 819 egzemplarzy (spadek o 1,68 proc.).

Według danych, "Rzeczpospolita" (Gremi Business Communication) odnotowała spadek o 2,34 proc. do 55 252 egzemplarzy, natomiast sprzedaż ogółem "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes) spadła o 1,97 proc. do 44 369 egzemplarzy.

W grudniu w porównaniu z listopadem największym wzrostem procentowym średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która zyskała 4,78 proc., sprzedając 20 881 egzemplarzy. Jest to wynik o 10,66 proc. lepszy niż rok wcześniej.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)