Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Głośność polskich audycji i programów będzie zgodna z rekomendacjami Europejskiej Unii Nadawców

5
Podziel się:

Dokument, którego dotyczy porozumienie, ma zostać formalnie podpisany we wrześniu przez Telewizję Polską, Polsat, TVN, ITI Neovision, Telewizję Puls, Eskę TV, Lemon Records oraz TV Spectrum.

Głośność polskich audycji i programów będzie zgodna z rekomendacjami Europejskiej Unii Nadawców
(flash.pro / Flickr (CC BY-SA 2.0))

Ośmiu największych nadawców telewizyjnych porozumiało się w sprawie produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku rekomendowanym przez Europejską Unię Nadawców - poinformowała KRRiT w komunikacie.

Dokument, którego dotyczy porozumienie, ma zostać formalnie podpisany we wrześniu przez Telewizję Polską, Polsat, TVN, ITI Neovision, Telewizję Puls, Eskę TV, Lemon Records oraz TV Spectrum. W komunikacie czytamy, że "nadawcy zobowiązują się w nim do produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku - 23 LUFS - przyjętym na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (dokument EBU R128)".

Jak wskazuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rekomendacje te zostały uwzględnione w Rozporządzeniu KRRiT z 30 czerwca 2011 r. ws. sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wielokrotnie prowadziła monitoringi głośności audycji i wskazywała na uchybienia i konieczne zmiany w obowiązujących przepisach. W komunikacie podkreślono, że 18 grudnia 2012 roku KRRiT dokonała zmian w rozporządzeniu z 30 czerwca 2011 r., które polegały na dostosowaniu polskich przepisów do odpowiednich zaleceń Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego. "Zgodnie z rozporządzeniem poziom głośności reklamy i telesprzedaży, emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej nie może przekroczyć poziomu głośności tej audycji" - dodano.

KRRiT podkreśla, że porozumienie nadawców telewizyjnych jest dobrowolne, będzie stosowane przez czas nieokreślony i ma charakter otwarty, co oznacza, że mogą do niego przystąpić inni nadawcy. Krajowa Rada na dotychczasowych zasadach będzie prowadziła monitoringi.

Jest to kolejny już akt samoregulacji nadawców w Polsce, bowiem - jak przypomniano w komunikacie - w październiku 2014 r. z inicjatywy KRRiT nadawcy telewizyjni podpisali porozumienie w sprawie zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich tzw. niezdrowej żywności przy audycjach skierowanych do dzieci poniżej 12 lat, a dostawcy usług na żądanie "Kodeks dobrych praktyk VoD w zakresie ochrony małoletnich".

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(5)
ddd
8 lat temu
a może ktoś zajmie sie podkręcaniem jasności ekranów komputerów od godzin wieczornych-to najnowsza ,irytująca plaga
roody
8 lat temu
szybka ta nasz KRRiTV, nie!!!!!
zyx
8 lat temu
i co z tego? i tak reklamy swoje..
Prawdziwy Pol...
8 lat temu
Pytam, gdzie są komentarze?!!!
s232
8 lat temu
czy to znaczy, że reklama nie będzie 3x głośniejsza o programu który przerywa?