Notowania

odzież
12.02.2019 00:53

Ile wydają Polacy na zakupy odzieży w Internecie?

Ostatnie raporty odnośnie preferencji zakupowych Polaków są nieubłagane - uwielbiamy robić zakupy online. W dobie dostępu do internetu opcja szybkich zakupów, z możliwością uniknięcia kolejek, niezadowolonych klientów lub ekspedientów powoduje iż coraz częściej rezygnujemy z zakupów stacjonarnych.

Podziel się
Dodaj komentarz

Zaskakujące jest ile procent miesięcznego budżetu przeznaczamy na zakupy online. Dzisiejszy raport dokładnie pozwoli nam uzyskać odpowiedź na pytanie o pułap cenowy, który miesięcznie jest przeznaczany na wydatki w internetowych sklepach odzieżowych.

Ile wydają Polacy na ubrania?

Zacznijmy od tego aby lepiej poznać jak ogólnie mają się polskie wydatki w sklepach online. Według raportu z poprzedniego roku ponad 30% wszystkich zakupów internetowych osiąga pułap 500 zł na miesiąc. Biorąc pod uwagę najniższą krajową, jest to około 1/3 najniższych zarobków w kraju. Co więcej - procent ten z roku na rok rośnie. Głównymi argumentami, które przemawiają za tym, że chcemy kupować online jest łatwa obsługa sklepów internetowych, szybka realizacja zamówień, wygoda umożliwiająca zakupy z domowej kanapy oraz dostępność do dużo większego i tańszego wyboru produktów. Ze względu na te wartości znajdujemy sklepy, które miesięcznie wysyłają nawet 5 tysięcy paczek - jest to niemal 10% wszystkich sklepów internetowych. Jak więc przekłada się to na zakupy z branży odzieżowej?

Obecnie Polacy najchętniej wydają pensję na sprzęt elektryczny i ubrania. Jedynymi rzeczami, które kupujemy regularnie i na które wydajemy więcej to rachunki i żywność. Co ciekawsze, ubrania i obuwie stanowią ponad 5% naszych wydatków. Na pierwszy rzut oka wydaje się to niewiele, ale w zestawieniu z całym światem i średnimi zarobkami - zdecydowanie przodujemy w tym rankingu.

Oznacza to iż na obuwie i ubrania wydajemy średnio prawie 300zł na miesiąc - bez względu na okres promocji, wyprzedaży czy wakacji. Oznacza to iż średnio każdy z nas kupuje co miesiąc jedną parę butów lub spodni. Imponujące, prawda? Jest to tym bardziej spektakularne, gdy zdamy sobie sprawę iż z roku na rok ta liczba rośnie, a sklep który zyskuje zaufanie konsumenta przyciąga go coraz częściej. W zestawieniu z poprzednim rokiem średnia kwota wzrosła niemal dwukrotnie, a ponad 50% deklaruje stałe dokonywanie zakupów drogą online. Być może dlatego, że w Polsce panują zmienne temperatury - zarówno w okresie zimowym zmuszeni jesteśmy dokonywać nowych, sezonowych zakupów - jak i gorącym latem. Jak czytamy w trendam manwoman.co - "Warto wybierać obuwie wyróżniające się wysoką jakością, które będzie skutecznym zabezpieczeniem przed mrozem i wilgocią”. Na skutek tej porady kupujemy zatem obuwie zimowe, obuwie na deszcz, obuwie sportowe, letnie i przejściowe...

Dlatego też spadek popularności zakupów internetowych nie spada wraz ze zmieniającymi się porami roku. Co więcej, 15-25 latkowie deklarują chęć dokonywania zakupów online jeszcze częściej.

Polacy kontra reszta świata

Oczywiście, aby najlepiej zrozumieć fenomen wydawanej średniej kwoty w naszym kraju, dobrze jest obrać punkt odniesienia. W 2015 roku średnia ilość wydatków wyniosła prawie 1200 zł (czyli ok 100 zł/ miesiąc). Dla porównania, kwota ta była 5 krotnie mniejsza niż na terenie Niemiec. Oczywiście, warto zaznaczyć tutaj różnice w miesięcznych zarobkach obu krajów. Najwięcej obecnie wydają Anglicy - ich średnia kwota wydanych pieniędzy na zakup online przekroczyła 6 tysięcy złotych. Chociaż nasze kwoty wydają się być mało imponujące, musimy podkreślić jeden fakt - nasz rynek jest wyjątkowo dynamiczny a każdy rok przynosi zupełnie nowe dane statystyczne. Gdy jednak skupimy się na konkretnym typie - w tym wypadku na obuwiu - zaczynamy w tym rankingu przodować. Węgrzy, Bułgarzy, Serbowie, Czesi i Słowacy wydają mniej niż mieszkańcy Polski. Liczba tych krajów zacznie rosnąć, bowiem Polacy pokochali zakupy online!

Informacja prasowa

Tagi: odzież, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz