Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Klienci chcą placówek bankowych. Nie dla wszystkich internet

0
Podziel się:

Ponad 90 proc. produktów bankowych wciąż kupowanych jest w oddziale - wynika z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte

Klienci chcą placówek bankowych. Nie dla wszystkich internet
(WLODZIMIERZ WASYLUK/REPORTER / EastNews)

Bankowość internetowa? Dla sporej grupy Polaków to zbyt duża innowacja. I ci cały czas wolą pójść do tradycyjnego oddziału. Wbrew pozorom nie jest to mało liczna grupa - informuje "Rzeczpospolita".

Ponad 90 proc. produktów bankowych wciąż kupowanych jest w oddziale - wynika z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte. Również w samej obsłudze już posiadanych produktów wcale nie jesteśmy tacy nowocześni i internetowi, jak by się wydawało.

Proste transakcje bezgotówkowe, takie jak przelewy, zlecenia stale czy sprawdzanie historii rachunku blisko połowa respondentów nadal realizuje w oddziałach. Do bieżącej obsługi pozostałych produktów (poza ROR), jak lokaty czy kredyty, dziewięciu na dziesięciu badanych także idzie do placówki.

Tylko jedna piąta korzysta w tym celu z bankowości internetowej. Bardzo niewielki odsetek, bo jedynie 1-3 proc., robi to przez aplikacje mobilne.

- Polacy są tradycjonalistami, a bezpośredni kontakt z człowiekiem, urzędnikiem bankowym, zwiększa wiarygodność instytucji i poczucie bezpieczeństwa w trakcie wykonywania operacji finansowych - tłumaczy Leszek Mellibruda, psycholog biznesu.

Z kolei Piotr Sadza z Deloitte wyjaśnia, że usługi internetowe reklamowane są jako bardziej wygodne i dostępne. Tymczasem dla sporej grupy klientów prostsza jest wizyta w banku. Dlatego ekspert nie podziela pojawiających się od kilku lat opinii, że okienka bankowe zostaną zupełnie zastąpione przez monitor komputera.

Autorzy raportu wskazują, że utrzymanie średniej wielkości oddziału bankowego kosztuje około miliona złotych rocznie. Dlatego część instytucji finansowych może w nadchodzących latach ograniczyć liczbę placówek. Nie musi to oznaczać utraty klientów, bo wielu z nich dopuszcza możliwość korzystania z usług przez internet, jeśli byliby do tego zachęceni przez bank.

Dokument przygotowano na podstawie ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Millward Brown SMG/KRC na podstawie reprezentatywnej próby 800 klientów banków, posiadających podstawowy rachunek bankowy i przynajmniej jeden inny produkt finansowy.

Czytaj więcej w Money.pl
Połowa Polaków z tego nie korzysta. Raport Aktywnie z tego kanału dostępu do bankowości korzysta jednak połowa - 12 mln 266 tys. 269 osób. To oznacza spadek w ujęciu kwartalnym o niemal 500 tys. osób.
Grecki bank centralny grozi Grexitem Wypracowanie porozumienia z zagranicznymi partnerami to historyczna konieczność, na lekceważenie której Grecja nie może sobie pozwolić.
MF ma niespodziankę dla kredytobiorców Ministerstwo Finansów pracuje nad przepisami, które mają chronić dłużników banków w związku ze zniesieniem przez Trybunał Konstytucyjny bankowego tytułu egzekucyjnego.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)