Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Koniec drobnego druczku i "kredytów za 0 zł". Reklamy banków znikną z TV

94
Podziel się:

Przepisy przygotowywane przez resort finansów spowodują, że instytucje finansowe nie będą mogły promować swoich produktów w telewizji i radiu - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Koniec drobnego druczku i "kredytów za 0 zł". Reklamy banków znikną z TV
(East News)

Ministerstwo finansów w porozumieniu z UOKiK uznało, że należy uporać się z wprowadzającymi w błąd reklamami pożyczek konsumenckich.

Oznacza to koniec drobnego druczku i przekonywania, że można wziąć "kredyt za 0 zł" podczas gdy prowizje i koszty obsługi w rzeczywistości wynoszą drugie tyle co sama pożyczana kwota. Wiele informacji będzie musiało zostać przedstawionych w reklamie w sposób tak samo widoczny, czytelny i słyszalny jak dane liczbowe dotyczące kosztów kredytu.

Przedstawiciele rynku finansowego zgodnie twierdzą, że to zabije sens reklamowania się przez branżę. Wskazują, że reklamy w telewizji musiałyby trwać wieczność (podawanie wszystkich danych), a poza tym byłyby zupełnie nieczytelne dla potencjalnych klientów.

Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(94)
WYRÓŻNIONE
Polak mały
9 lat temu
"Reklamy musiałyby trwać wieczność i nie byłyby zrozumiałe dla klientów " :-) To zdanie mówi wszystko o działalności banków w Polsce.
kredycik
9 lat temu
Mówienie prawdy zabije sens reklamowania. No bardziej perfidnej odpowiedzi nie słyszałem. Powinien być podawany tylko jeden parametr ujmujący wszystkie ukryte opłaty i klient tego się trzyma. A nie kredyt 0 % a opłaty 25 % wziętego kredytu. Brawo MF.
Kamil
9 lat temu
Krok w dobrym kierunku, proszę jeszcze niech znikną reklamy suplementów diety, witaminy, cudowne śodki na włosy, skórę, paznokcie, zakwaszenie, oczy, wodę, zaparcia, na pamięć, żelazo, magnez , na stojące konary itp......słuchać radia i TV już się nie da. Taki zakaz obowiązuje w wielu krajach europejskich!
...
Następna strona