Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Lego musi szybko budować nowe fabryki. Na razie tnie wydatki na reklamę

Duński producent klocków dla dzieci nie nadąża z produkcją.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Jacek Bereźnicki)

Popularność klocków Lego na świecie rośnie w takim tempie, że duńska firma nie nadąża z produkcją. Tnie wydatki na marketing. To jeden ze sposobów, by nieco zniechęcić klientów i dać sobie czas na zwiększenie mocy produkcyjnych.

O nietypowym problemie duńskiego producenta znanych klocków pisze Reuters. Podaje, że Lego w pierwszych sześciu miesiącach 2016 roku odnotowało wzrost przychodów o 11 procent wobec tego samego okresu ubiegłego roku do 15,7 miliarda dolarów. Jednocześnie zysk netto duńskiego giganta spadł o 2 procent r/r do 524 milionów dolarów.

Oznacza to, że Lego w ciągu ostatnich 12 lat zwiększało sprzedaż średnio o 15 procent rocznie, przy czym rekordowy ubiegły rok przyniósł wzrost o 25 procent. Jak podaje Reuters, o ile pierwsza połowa 2016 roku przyniosła dwucyfrowy wzrost w Europie i Azji, to w Ameryce Północnej nastąpiło wyhamowanie. Nie bez powodu.

Przedstawiciele duńskiej firmy twierdzą, że popularność Lego w Ameryce Północnej spowodowała konieczność zmniejszenia wydatków na marketing i reklamę. Firma nie mogła bowiem nadążyć za popytem na swoje towary, a - jak podkreślają władze zabawkowego giganta - musi być przygotowana, by sprostać zapotrzebowaniu na klocki w okresie świątecznym.

Lego szuka sposobów na zwiększenie mocy produkcyjnych. W tym celu Duńczycy otworzyli niedawno fabrykę w Chinach, a także rozbudowali zakład w Meksyku. Mają też plan podwojenia mocy produkcyjnych na Węgrzech. Jak podała spółka, pierwsza połowa 2016 roku przyniosła wzrost zatrudnienia w jej fabrykach o 3,5 tysiąca pracowników, czyli o ponad jedną piątą.

Tagi: lego, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka światowa
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
18-09-2016

KasiaPrzenoszą produkcje do Chin. To dziekuje bardzo . Juz mojemu dziecku LEGO nie kupie. Nie wiadomo czy będą swiecic w ciemności czy będą miały inne … Czytaj całość

18-09-2016

Kosciuszko1234Takich bzdur nie czytałem dawno.... za dużo sprzedają to tną reklamę żeby mniej sprzedawać... haha, jakieś nowe i rewolucyjne podejście do biznesu:-)

18-09-2016

PiotrWszystko przez 500+. :)

Rozwiń komentarze (11)