Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Pesa naprawi wysłużone "gagariny". Umowa warta blisko 200 mln zł

12
Podziel się:

PKP Cargo podpisało z Pesą Bydgoszcz umowę na wykonanie napraw 38 lokomotyw spalinowych serii ST44. Prace przy popularnych "gagarinach" rozpoczną się w przyszłym roku.

Od przyszłego roku rozpocznie się modernizacja starych "gagarinów". Będą nowocześniejsze i zdrowsze
Od przyszłego roku rozpocznie się modernizacja starych "gagarinów". Będą nowocześniejsze i zdrowsze (MAREK BAZAK)

Naprawy "gagarinów" rozpoczną się w styczniu 2018 r. i będą trwać do września 2020 r. Szacuje się, że wartość umowy wynosi 176,3 mln zł netto - poinformowała spółka.

Przede wszystkim zostanie dokonana wymiana przestarzałego silnika spalinowego na silnik nowej generacji, który będzie spełniał normy emisji spalin. Zagwarantuje to obniżenie zużycie oleju napędowego i oleju silnikowego.

Lokomotywy zostaną również wyposażone w ergonomiczną kabinę maszynisty oraz nowe oprogramowanie. Pesa zapewni także licencje niezbędne do obsługi lokomotywy i dostarczy zestawy specjalistycznych narzędzi do naprawy. Umowa przewiduję naprawę 20 szt. w 2019 roku i 18 szt. w 2020 roku.

"Zawarcie przedmiotowej umowy jest elementem realizacji strategii spółki konsekwentnego zwiększania udziału w rynku, budowy przewag konkurencyjnych oraz stanowi istotny element budowania silnej i stabilnej pozycji PKP Cargo. Zastosowanie nowoczesnego silnika spalinowego pozwoli na istotne zmniejszenie zużycia paliwa i oleju silnikowego oraz poprawi wskaźnik dostępności pojazdów" - czytamy w komunikacie.

PESA Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.

Zobacz też: * *Nowoczesne pociągi w kujawsko-pomorskiem

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa na rynku przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru. Posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
C
8 lat temu
Dobry deal
BKK
8 lat temu
Widzę, sami znawcy i krytykanci. Więc poszukajcie sobie lokomotywy typu 311D. Bo tak właśnie wygląda wyremontowany "gagarin", z którego została ostoja i wózki. Reszta jest nowa. No i lokomotywa taka nosi nazwę "turbo gagarin".
Annex
8 lat temu
A FABLOK leży w zapomnieniu i upadłości