LPP, właściciel takich sklepów jak Reserved, Cropp i House ma zamiar kontynuować ekspansję na nowe rynku zagraniczne. Otworzy sklepy stacjonarne w Izraelu i Słowenii. Duże szanse widzi dla siebie w internecie. Przychody mają tam wzrosnąć dwukrotnie, a oferta obejmie cztery nowe kraje.
Spółka LPP podała swoje cele na 2018 r. Ma zamiar wejść na dwa nowe rynki, tj. do Izraela, gdzie otworzy sklepy franczyzowe oraz do Słowenii, gdzie zainwestuje we własne punkty handlowe. Łącznie sieć Reserved i innych marek LPP obecna będzie już w 23 krajach świata.
- Nasze cele są jasne: każdego roku chcemy otwierać nasze sklepy przynajmniej na jednym nowym rynku - skomentował wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz, cytowany w komunikacie. - Debiuty zagraniczne mają na celu budowę globalnej rozpoznawalności, która jest niezbędna dla dalszego dynamicznego rozwoju naszej firmy - dodał.
To nie wszystkie plany na przyszły rok. Wzrosnąć ma powierzchnia handlowa i to o aż jedną dziesiątą. Na koniec roku sklepy LPP będą miały ok. 1 114 tys. mkw. Z tego ponad połowa będzie w Polsce - 547,7 tys. mkw, w innych krajach europejskich 277,7 tys. mkw, w krajach byłego Związku Radzieckiego 276,6 tys. mkw, a w krajach Bliskiego Wschodu 12,5 tys. mkw.
Internet oczkiem w głowie
Dla LPP to jednak nie sieć stacjonarna jest obecnie oczkiem w głowie. Ważniejsze jest to co dziać się będzie w świecie wirtualnym. Wzrost sprzedaży internetowej ma wynieść w przyszłym roku aż 100 proc. - podobnie jak w 2017 r.
Spółka planuje otwarcie sklepów internetowych dla wszystkich posiadanych marek w czterech nowych krajach tj. Bułgarii, Chorwacji, Serbii i Słowenii.
- Sprzedaż internetowa zajmuje bardzo istotną pozycję w naszej strategii biznesowej. Dziś mamy 45 sklepów różnych brandów w 9 krajach. W roku 2018 chcemy rozpocząć sprzedaż internetową w 4 kolejnych krajach: Bułgarii, Chorwacji, Serbii i Słowenii - powiedział Lutkiewicz. - Co roku notujemy 100-procentowy wzrost sprzedaży e-commerce. Internet to dla nas nieskończone morze możliwości jako komplementarny kanał kontaktu z klientem - dodał.