Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

W 10 lat Polska wyda na infrastrukturę sto miliardów dolarów. Morawiecki obiecuje

328
Podziel się:

Polska w najbliższych 10 latach, a nawet w krótszym okresie, na inwestycje infrastrukturalne wyda ponad 100 mld dol. - zapowiedział wicepremier Mateusz Morawiecki. Chodzi o wydatki na żeglowność rzek, autostrady, kolej, Centralny Port Komunikacyjny i energetykę.

W 10 lat Polska wyda na infrastrukturę sto miliardów dolarów. Morawiecki obiecuje
(PAP/Marcin Obara)

Polska w najbliższych 10 latach, a nawet w krótszym okresie, na inwestycje infrastrukturalne wyda ponad 100 miliardów dolarów - zapowiada wicepremier Mateusz Morawiecki. Chodzi o wydatki na żeglowność rzek, autostrady, kolej, Centralny Port Komunikacyjny i energetykę.

- To ogromna szansa dla Polski i chińskich firm, żebyśmy razem kształtowali rzeczywistość gospodarczą między naszymi krajami - powiedział wicepremier Morawiecki, otwierając w czwartek polsko-chińskie Forum Pasa i Szlaku ds. współpracy infrastrukturalnej.

Wyjaśnił, że chodzi o inwestycje związane z żeglownością rzek, wydatki na autostrady, na kolej, w tym szybką, Centralny Port Komunikacyjny oraz inwestycje energetyczne.

W Chińsko-Polskim Forum Inwestycji i Infrastruktury Logistycznej Pasa i Szlaku biorą udział zarówno przedstawiciele chińskiego biznesu, jak i polskiej branży budowlanej, logistycznej, lotniczej i kolejowej.

Zobacz także: Zobacz też: Czarne chmury nad ministrem rolnictwa

Wicepremier Morawiecki mówił niedawno, że jeszcze w tym roku, a nawet szybciej - tego lata lub jesieni - może zapaść decyzja dotycząca lokalizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak wówczas powiedział, projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego jest "kluczową decyzją infrastrukturalną w najbliższych 10 latach".

Pytany o koszty powstania CPK, powiedział wtedy, że najbardziej optymistyczne obliczenia mówią o 20-22 mld zł. - Zakładamy konserwatywnie 30, 33, 35 mld zł rozłożone na wiele lat, również z udziałem inwestorów prywatnych. Chcemy tutaj współpracować z dużymi dostawcami, wykonawcami tego typu projektów. Być może amerykańskimi, być może chińskimi, ale również zachodnioeuropejskimi. I z udziałem naszych wykonawców - mówił Morawiecki.

wiadomości
gospodarka
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(328)
WYRÓŻNIONE
kwii kwiii
8 lat temu
Śmieszy mnie jak czytam te wypociny o tym gdzie można by ukraść - kwik świń ;)
ula
8 lat temu
Udział naszych wykonawców, tak jak do tej pory,będzie polegał na tym,że: 1. będą robić za głodowe stawki 2.kredytować generalnego wykonawcę (chiński, włoski, portugalski, szwedzki itp)- oczekiwanie na płatnosci po 60-90 dni. 3.płacić podatki i czekać jak łaskawca fiskus zwróci im naliczony VAT A panowie generalni wykonawcy będą transferować zyski za granicę. Tak "umierające" polskie firmy budowlane dokończą żywota
Wojciech
8 lat temu
Polska nie potrzebuje kolei o prędkościach powyżej 160 km/h. Polska potrzebuje żeby WSZYSTKIE TRASY BYŁY DOSTOSOWANE DO PRĘDKOŚCI 160km/h. U nas nie ma tras 1500-2000km więc przejazd np. z Wrocławia do Gdańska może trwać 4h. Byle nie 10 jak teraz.
...
Następna strona