Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Szwedzka sieć fastfoodowa wchodzi na polski rynek. Max stawi czoła McDonald'sowi i Burger Kingowi

52
Podziel się:

Wejście nowego gracza na polski rynek hamburgerowni może jednak okazać się bardzo trudne.

Szwedzka sieć fastfoodowa wchodzi na polski rynek. Max stawi czoła McDonald'sowi i Burger Kingowi
(ruminatrix/Flickr (CC BY-NC-ND 2.0))

We wrześniu ma zostać otwarty pierwszy w Polsce lokal sieci Max - szwedzkiego konkurenta McDonald's. Firma planuje wejść na polski rynek już od 7 lat, ale sukces odniosła jak dotąd tylko na rodzimym rynku.

Jak pisze "Puls Biznesu", doradzaniem firmie Max Poland, czyli polskiej filii szwedzkiej spółki, zajmuje się od niedawna kancelaria Chmaj i Wspólnicy. Nie udziela na ten temat żadnych informacji.

Jak jednak oceniają cytowani przez dziennik eksperci, wejście nowego gracza na polski rynek hamburgerowni może okazać się bardzo trudne. Marka Max jest nad Wisłą praktycznie zupełnie nieznana, a najlepsze lokalizacje są obstawione przez największych graczy. Co więcej, wiele wskazuje na to, że rynek ten jest już w Polsce nasycony.

Max chwali się, że notuje 220 mln euro rocznych obrotów i ma 120 lokali "na całym świecie". W rzeczywistości prawie wszystkie są zlokalizowane w Szwecji, a bardzo nieliczne działają w innych krajach - Danii, Norwegii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Firma ma jednak bardzo ambitne plany ekspansji zagranicznej - na swojej stronie internetowej informuje, że poszukuje franczyzobiorców nie tylko w Polsce, ale także we Francji, Niemczech, Holandii, Norwegii, a nawet w Iranie i krajach Zatoki Perskiej (poza Irakiem).

Pierwszy lokal Max w Szwecji został otwarty w 1968 roku, a firma do dziś zachowała rodzinny charakter. 100 proc. akcji spółki znajduje się w rękach rodziny Bergforsów, a współzałożyciel sieci - Curt Bergfors nadal jest aktywny w firmie, zajmując obecnie stanowisko szefa rady dyrektorów.

wiadomości
gospodarka
najważniejsze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(52)
lord
7 lat temu
taak, uwieeeelbiam burgery z MAXa, kto nie spróbował niech się nawet nie wypowiada. zupełnie inna jakość niż nasze hamburgerownie. często podróżuję weekendowo do Szwecji Unity Line i pierwsze co robię to idę do Maxa. tylko pewnie i tak skorzysta na tym tylko Warszawka, więc i tak bliżej będzie mi do Szwecji...
miko
7 lat temu
Co na to zdradziecka targowica. WP to lewacki antypolski portal z pismakami z GW i pedałenu24!
Wujd
7 lat temu
Plastikowe jedzenie ala Ikiła masa zrąca hotdogi z tektury to kupi Spoko
hmmm
7 lat temu
No tak wytrzepać z Polaków jak najwięcej zdrowia i Kasy
Polak
7 lat temu
Rodzina Bergforsów - jak wiadomo, w językach germańskich berg to góra, a forsa to wiadomo - niestety góra forsy nie pomaga w analizie. Polski rynek w każdej dziedzinie jest trudny i specyficzny. Nie takim graczom się nie udało. Dlatego sądzę, że tutaj to my będziemy Berg, a oni Titanic.
...
Następna strona