Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Rynek kablówek się kurczy, a zarobek na gazie i energii mały. Multimedia Polska podała wyniki

7
Podziel się:

Wyniki za trzeci kwartał Multimedia Polska pokazują, że rynek operatorów kablowych robi się coraz trudniejszy. Z korzyścią dla klienta. Mimo że liczba użytkowników wzrosła, to coraz trudniej na nich zarabiać. Zyski w trzecim kwartale spadły o 26 procent. Spadała liczba użytkowników telefonów stacjonarnych, potroiła się za to liczba odbiorców gazu i energii.

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska
Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska (Multimedia Polska)

Wyniki za trzeci kwartał Multimedia Polska pokazują, że rynek operatorów kablowych robi się coraz trudniejszy. Z korzyścią dla klienta. Mimo że liczba użytkowników wzrosła, to coraz trudniej na nich zarabiać. Zyski w trzecim kwartale spadły o 26 procent. Spadła liczba użytkowników telefonów stacjonarnych, potroiła się za to liczba odbiorców gazu i energii.

Multimedia Polska, trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce, podała wyniki za trzeci kwartał. Zysk netto spadł o 26 proc. do 10,2 mln zł, mimo zwiększenia przychodów o 4,5 proc.

Wybrane wyniki Multimedia Polska (mln zł)
mln zł 3 kw. 2016 3 kw. 2015 zmiana % 1-3 kw. 2016 1-3 kw. 2015 zmiana %
Przychody 185 177 4,5 550 527 4,4
Wynik operacyjny EBIT 30 34 -9,7 88 99 -10,5
EBITDA 83 87 -4,0 246 257 -4,4
zysk netto 10 14 -26,0 22 38 -42,0
marża EBITDA % 45,11 49,10 -4,0 44,72 48,81 -4,1
marża netto % 5,55 7,84 -2,3 3,99 7,18 -3,2
przepływy operacyjne 66 83 -19,9 208 216 -3,9
przepływy inwestycyjne -22 -87 74,7 -152 -269 43,4
przepływy finansowe 23 12 99,4 -50 -108 53,8
Źródło: raport kwartalny spółki

Liczba sprzedanych usług wzrosła w ciągu roku o 85 tysięcy, ale głównie w segmencie tzw. „pozostałych usług”, do którego zalicza się głównie sprzedaż gazu i energii. W ciągu roku z tej nowej oferty skorzystało o 60 tysięcy nowych klientów i łącznie jest ich ponad 88 tysięcy.

Rośnie również liczba użytkowników usług telewizji kablowej (+45 tysięcy rok do roku do łącznie 847 tysięcy), spadek odnotowano natomiast w usługach internetowych (-5 tysięcy rok do roku do 530 tysięcy) i w usługach telefonii stacjonarnej (-16 tysięcy rok do roku do 270 tysięcy).

W segmencie „pozostałych usług” przychody w trzecim kwartale wzrosły do poziomu 15 mln zł, czyli o 188 proc. więcej niż rok wcześniej. Zyski na użytkownikach energii i gazu są jednak dużo mniejsze niż w podstawowej działalności i stanowią tylko ułamek tego, co udaje się zarobić na pozostałych usługach.

W trzecim kwartale 2016 r. zysk operacyjny EBITDA grupy Multimedia Polska wyniósł niecałe 85 mln zł (o 3 proc. mniej niż rok temu), w tym segment telewizji stanowił 44 proc., internet 46 proc., telefonia stacjonarna 8 proc., a "energia i gaz" dawały zaledwie 2 proc. Do tego, mimo dynamicznego przyrostu klientów, zyski w ostatnim segmencie spadły rok do roku o 11,5 proc.

Zyski operacyjne EBITDA grupy Multimedia Polska w podziale na segmenty (mln zł)
telewizja internet telefonia pozostałe usługi (w tym gaz i energia) razem
3 kw. 2016 37,0 39,3 6,7 1,6 84,7
3 kw. 2015 36,2 40,7 8,3 1,8 87,1
dynamika (proc.) 2,2 -3,3 -19,7 -11,5 -2,8
struktura w 3 kw. 2015 r. 43,7 46,4 7,9 1,9 100,0
Źródło: raport kwartalny spółki

W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 169 mln zł. Na koniec września grupa Multimedia Polska sprzedawała usługi ponad 835 tys. klientów.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
cyPISek
8 lat temu
Multimedia to lider ale w oszustwie klientow, Przez infolinie ustalasz abonament co innego dowiadujesz sie przez telefon co innego jest na umowie .NIGDY WIECEJ MULTIMRDIA NIGDY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jasiek z IV b
8 lat temu
A kto się daje nabrać na kupowanie gazu w butelce a prądu we wiaderku ?
stopmultimedi...
8 lat temu
Uwazam tak samo, oszusci. Myslalam po przykrych doswiadczeniach z UPC, ze beda uczciwsza firma. Niestety sie pomylilam. Ustalenia abonamentu na 78 zl, a w rzeczywistosci jest 100 zl i nie mozna tego obejsc. Ich odsluchiwania nagran, to tez kpina.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
fryderyk
8 lat temu
Zrezygnowałem z tej firmy - naciągają na koszty, nie są zbyt uczciwi
.chudyhenio
8 lat temu
Wpisy krytykujące Multimedia za nieuczciwe traktowanie klientów są już zlikwidowane.
.yes ...
8 lat temu
Mam nadzieję,że w końcu MM padnie . Nieuczciwość niestety nie popłaca.
stopmultimedi...
8 lat temu
Uwazam tak samo, oszusci. Myslalam po przykrych doswiadczeniach z UPC, ze beda uczciwsza firma. Niestety sie pomylilam. Ustalenia abonamentu na 78 zl, a w rzeczywistosci jest 100 zl i nie mozna tego obejsc. Ich odsluchiwania nagran, to tez kpina.
niezadowolony...
8 lat temu
niech najpierw zadbają o jakość internetu a potem biorą się za sprzedaż rajstop