Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Najwięksi internetowi gracze tracą miliardy na programach blokujących reklamy

1
Podziel się:

Już co najmniej 419 mln osób na całym świecie korzysta z programów blokujących wyświetlanie reklam na stronach internetowych w smartfonach - wynika z raportu irlandzkiej firmy PageFair. Dla reklamodawców, portali i serwisów społecznościowych oznacza to gigantyczne straty.

Najwięksi internetowi gracze tracą miliardy na programach blokujących reklamy
(Unsplash, Pixabay (CC0))

419 mln użytkowników programów blokujących reklamy na mobilnych wersjach stron www to 22 proc. wszystkich posiadaczy smartfonów na całym świecie, których liczba wynosi 1,9 mld.

Jak podaje PageFair, w marcu br. 408 mln właścicieli smartfonów aktywnie korzystało z przeglądarek mobilnych z domyślnie włączonym blokowaniem reklam. W tej liczbie znalazło się m.in. 159 mln Chińczyków, 122 mln Hindusów, 38 mln Indonezyjczyków i 14 mln mieszkańców Europy i Ameryki Północnej.

Dodatkowo autorzy raportu donoszą, że od września 2014 r. z internetowych sklepów z aplikacjami mobilnymi, obsługujących użytkowników w Europie i Ameryce Północnej, pobrano 4,9 mln aplikacji blokujących treści reklamowe na mobilnych stronach www i w innych aplikacjach.

Niechęć użytkowników smartfonów do reklam słono kosztuje największych internetowych graczy, takich jak Facebook czy Google, a także popularne portale horyzontalne i samych reklamodawców. Oszacowana przez PageFair i Adobe łączna skala tych strat za 2015 r. to ok. 22 mld USD.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
trocki
8 lat temu
gdyby nie te programy to z internetu powstala by platforma reklamowa ,nikt by zlotowki nie wydal na oszustow ,krętaczy ,manipulantow i złodziei ,jeśli internet pojdzie w tym kierunku to będzie koniec internetu