Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Nowa Telefonia pod lupą UOKiK. Mogli naciągać klientów przy podpisywaniu umów

4
Podziel się:

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciwko Nowej Telefonii, podał Urząd. Ze skarg konsumentów wynika, że przedstawiciele firmy mogą podawać się za dotychczasowego operatora. Urząd zbada, czy spółka stosowała nieuczciwe praktyki.

Nowa Telefonia mogła wprowadzać klientów w błąd przy podpisywaniu umów.
Nowa Telefonia mogła wprowadzać klientów w błąd przy podpisywaniu umów. (niekverlaan/Pixabay.com)

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Nowej Telefonii. Ze skarg konsumentów wynika, że przedstawiciele firmy mogą podawać się za dotychczasowego operatora.

Jak podaje Urząd, dokumenty, które przedstawiciele Nowej Telefonii dają do podpisania, mają dotyczyć zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, a tak naprawdę są to nowe umowy z Nową Telefonią, za sprawą których klienci zmieniają dostawcę usług właśnie na Nową Telefonię.

To nie pierwsza firma z branży telekomunikacyjnej, wobec której prezes UOKiK wszczął postępowanie związane z nieprawidłowościami występującymi przy zawieraniu umowy - przypomina UOKiK.

Zobacz także: Zobacz też: Prawo nie jest zaprojektowane na oszustów. Szef UOKiK wylicza wszystkie luki

Na przykład w marcu 2018 r. za podszywanie się pod dotychczasowego dostawcę i wprowadzanie konsumentów w błąd UOKiK nałożył 1,5 mln zł kary na Twoją Telekomunikację. Ofiarą tej firmy padła m.in. matka Hanny Lis.

Z kolei latem 2017 r. UOKiK nałożył prawie 500 tys. zł kary na Telekomunikację Cyfrową.

Podobne nieuczciwe praktyki stosują też sprzedawcy prądu, np. ukarany w grudniu 2016 r. Polski Prąd i Gaz, który ma zapłacić ponad 10 mln zł.

Jeśli potwierdzi się zarzut postawiony Nowej Telefonii, prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

telekomunikacja
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(4)
piotr
6 lat temu
Nowa Telefonia to banda naciągaczy.. po skończonej umowie nawet nie chcą Cie wypuścic.. problem jest żeby przenieść numer do innego operatora!! Nie odpowiadają na wnioski
asia
6 lat temu
a stare wcale nie lepsze, np T-mobile/heyah ma opcję 25zł za darmowe ale trzeba bulić dodatkowo za ważność konta, np.20zł na 30 dni. Jak nie przedłużysz ważności konta to blokują numer więc siła rzeczy doładowanie na darmowe przepada, mimo że masz opłacone i ważne dłużej.To jest podwójne złodziejstwo i UOKiK powinno tym się zając bo dotyczy ono milionów ludzi w tej sieci!!!
MXI
6 lat temu
a może by się wzięli za roaming u wielkiej czwórki i nie tylko, miało nie być dodatkowych opłat a są
Net
6 lat temu
ZŁODZIEJSKIE PROCEDERY FIRM TELEKOMUNIKACYJNYCH TRWAJĄ W POLSCE JUŻ OD WIELU LAT I NADAL NIE MA MOCNYCH ABY ZROBIĆ Z TYM PORZĄDEK.