Notowania

TVP ma swój pomiar oglądalności? Netia i Nielsen nie komentują słów Kurskiego

- Do tej pory nikt nie widział człowieka z panelu tej firmy. To trochę jak yeti: wszyscy wiedzieli, że istnieje, ale jeszcze nikt go nie widział - powiedział prezes TVP Jacek Kurski. Nielsen odpowiada, że "panel jest prowadzony zgodnie z międzynarodowymi standardami". A Netia nie chce komentować słów Kurskiego.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Marcin Obara)

Jak pisaliśmy wcześniej w money.pl, prezes Telewizji Polskiej zdradził w Sejmie, że TVP we współpracy z Netią przeprowadziła własne badanie oglądalności. Jego wyniki miały być "szokująco inne" od tych, zaprezentowanych przez firmę Nielsen.

Nielsenowi "oberwało się" również za metodologię badania i panel pomiaru oglądalności, którego uczestników "nikt nigdy nie widział".

Ile zarabia prezes Jacek Kurski? Więcej niż prezydent:

"Panel pomiaru oglądalności AGB Nielsen Media Reasearch prowadzony jest zgodnie z międzynarodowymi standardami pomiaru widowni, wiernie odzwierciedla strukturę gospodarstw domowych w Polsce i odpowiada na konkretne potrzeby całego rynku telewizyjnego w kraju" - odpowiedział money.pl przedstawiciel firmy. Mikołaj Piotrowski.

Jak dodał, badania przeprowadzane przez Nielsena są "regularnie poddawane zewnętrznym audytom, które potwierdziły, iż spełnia ono wszystkie standardy rynkowe i zapewnia wysoką jakość danych oferowanych naszym klientom".

[Netia](https://finanse.wp.pl/netia-6197968278484609c) nie komentuje, ale klienci już tak

Wypowiedzi prezesa TVP nie chce też komentować Netia, która przyznaje tylko, że rzeczywiście dysponuje narzędziem do pomiaru oglądalności. Nie informuje natomiast, czy i na jakiej podstawie przekazuje dane dotyczące oglądalności publicznemu nadawcy.

To nie podoba się klientom, którzy w portalach społecznościowych wyrażają swoje niezadowolenie. "Wielka szkoda, że Netia nie raczyła mnie o tym poinformować głupim mailem" - napisał jeden z nich na Twitterze.

"No ładnie, Kurski właśnie ogłosił, że przekazujecie mu co ogląda pół miliona klientów kablówki. już nie chcę gigakablówki" - napisał kolejny użytkownik na Facebooku platformy.

"Netia posiada prototypowe narzędzie, analizujące zanonimizowane dane o oglądalności poszczególnych kanałów TV, dostarczanych naszym abonentom. Narzędzie to powstało z myślą o doskonaleniu naszej unikatowej oferty programowej" - napisał w stanowisku przesłanym money.pl Karol Wieczorek z biura prasowego Netii.

Platforma chce wykorzystać narzędzie pomiarowe do "polepszenia oferty programowej i optymalizacji czasu reklamowego przez samych nadawców, zwłaszcza kanałów tematycznych". Zyskać na tym mają klienci Netii.

<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="pl"><p lang="pl" dir="ltr">No, wielka szkoda, że <a href="https://twitter.com/NETIA_SA">@NETIA_SA</a> nie raczyła ani mnie, ani innych swoich klientów o tym poinformować choćby głupim mailem. <a href="https://t.co/1XDyjd9ZAE">https://t.co/1XDyjd9ZAE</a></p>&mdash; Łukasz Rogojsz (@Lukasz_Rogojsz) <a href="https://twitter.com/Lukasz_Rogojsz/status/872727337200222208">8 czerwca 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Tagi: oglądalność tvp, wiadomości, gospodarka, telekomunikacja, najważniejsze, gospodarka polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
08-06-2017

hahaJa oglądam Info systematycznie lecz wyrywkowo tylko po to, żeby być na bieżąco z kłamstwami i manipulacjami PISu, żeby wiedzieć co mi grozi w moim … Czytaj całość

08-06-2017

WESOŁEKMiernoty się nie komentuje i tyle w temacie

08-06-2017

szymonDziki TVP polacy maja morzliwosc ogladac prawdziwe informacje o swojej ojczyznie

Rozwiń komentarze (9)