Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

Peugeot przejmuje Opla. Jest zgoda KE

34
Podziel się:

Według Komisji Europejskiej, po transakcji firmy nadal będą zmagały się z silną konkurencją takich producentów jak: Renault, Volkswagen, Daimler, Ford, Fiat i firm azjatyckich.

Peugeot przejmuje Opla. Jest zgoda KE
(AFP/EAST NEWS)

Komisja Europejska zgodziła się w środę na przejęcie należącego do koncernu General Motors producenta aut Opel przez francuskiego producenta Peugeot uznając, że transakcja nie narusza unijnych przepisów dotyczących konkurencji.

Komisja Europejska badała, jaki będzie wpływ transakcji na rynek motoryzacyjny, zarówno na poziomie europejskim jak i poszczególnych krajów unijnych. Według KE będzie on na tyle mały, że nie zagrozi konkurencji. Tylko na dwóch rynkach - w Portugalii i Estonii - udział firm w sektorze małych samochodów dostawczych po przejęciu osiągnie ponad 40 proc.

Według Komisji Europejskiej, po transakcji firmy nadal będą zmagały się z silną konkurencją takich producentów jak: Renault, Volkswagen, Daimler, Ford, Fiat i firm azjatyckich.

Peugeot należy do francuskiego koncernu motoryzacyjnego PSA, który produkuje i sprzedaje samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze na całym świecie, także pod markami Citroen i DS. Opel, obecnie kontrolowany przez General Motors, oferuje samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze pod marką Opel i Vauxhall.

W marcu koncern motoryzacyjny PSA kupił od General Motors firmę Opel oraz jego brytyjską markę, Vauxhall. Umowa między tymi podmiotami jest warta 2,2 mld euro.

Poza PSA w kupnie europejskiej części koncernu GM uczestniczy francuski bank BNP Paribas. Umowa dotyczy ponad 12 zakładów produkcyjnych, zatrudniających ok. 40 tys. osób. Prezes PSA Carlos Tavares zapowiedział, że utrzyma w nich miejsca pracy.

Pozyskanie Opla wyniesie PSA na drugie miejsce wśród europejskich koncernów motoryzacyjnych, tuż za niemieckim Volkswagenem. Jak podkreślają analitycy, dołączenie do wyników PSA ok. 1,2 mln samochodów sprzedawanych rocznie przez Opla pomoże Francuzom rozłożyć koszty m.in. prac nad technologią pojazdów autonomicznych i przyjaznych dla środowiska jednostek napędowych.

PSA zostało w 2014 roku wykupione przez władze Francji i chińską firmę motoryzacyjną Dongfeng Motor. Następnie koncern przeszedł restrukturyzację, która polegała m.in. na zamrożeniu pensji i zamknięciu niektórych zakładów.

W 2016 roku PSA odnotował zysk operacyjny większy o 18 proc. niż w poprzednim roku, wynoszący 3,2 mld euro. W tym czasie sprzedano ponad 3,1 mln samochodów.

W Polsce General Motors Manufacturing Poland (GMMP) zatrudnia ok. 4,1 tys. osób. W skład spółki wchodzą trzy zakłady: fabryka samochodów osobowych w Gliwicach, zakład produkcji silników w Tychach oraz zlokalizowane w Tychach Centrum Usług Wspólnych.

Zobacz także: Zobacz także: Sprawdź, jakie jest obowiązkowe wyposażenie fabryczne nowych samochodów
gospodarka światowa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(34)
ya
7 lat temu
może chevrolet wróci do sprzedaży w Europie, wcześniej wycofany przez GM, żeby nie konkurować z siostrzanym Oplem miałem kupić Orlando, a w tym samym czasie wycofali się z Europy więc dałem sobie spokój
ddd
7 lat temu
Francuska elektronika w Oplu i do tego wychwalany 1,6 HDI (w rzeczywistości największy bubel )????? ja się na to nie piszę
jiuoiyigl
7 lat temu
fakt dokonany KE nie widzi nic złego won z taka unia
wyp3
7 lat temu
Tzn że do końca tego roku/początku następnego warto kupić Opla...pozniej już niekoniecznie.
Realista
7 lat temu
No to Opel znów schodzi półkę niżej.. Jeżeli PSA nie zacznie szanować klienta to bieda. Kodowaniem części i lichą elektroniką odgonią całkiem klienta.. Własne ego nie wystarczy by klient chciał "ślubu" z ich wyrobem !!
...
Następna strona