Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ponad trzy czwarte gospodarstw domowych ma dostęp do internetu

0
Podziel się:

Aż 95 proc. gospodarstw domowych z dziećmi i 66,5 gospodarstw, w których nie ma dzieci, ma dostęp do internetu.

Ponad trzy czwarte gospodarstw domowych ma dostęp do internetu
(Halfpoint)

W 2015 r. w 77,9 proc. gospodarstw domowych był przynajmniej jeden komputer. Dostęp do internetu w 2015 r. miało 75,8 proc. gospodarstw domowych, w tym 71 proc. do internetu szerokopasmowego - podał we wtorek Główny Urząd Statystyczny.

We wtorkowym komunikacie Urzędu podkreślono jednocześnie, że od 2012 r. odsetek dużych przedsiębiorstw posiadających dostęp do internetu jest bliski 100 proc.

"W 2015 r. dostęp do internetu posiadało 92,7 proc. przedsiębiorstw; najczęściej korzystały one z łączy szerokopasmowych (91,9 proc.). Mobilnych łącz szerokopasmowych używało 61,5 proc. przedsiębiorstw" - napisano w komunikacie.

Jak wynika z danych GUS, najczęściej dostęp do sieci miały duże przedsiębiorstwa, zatrudniające 250 lub więcej osób.

Z chmury obliczeniowej w 2015 r. skorzystało 7,3 proc. przedsiębiorstw. To o 1,5 proc. więcej niż w 2014 r. Najczęściej były to przedsiębiorstwa duże, wśród których 24,7 proc. deklarowało korzystanie z tego typu usług.

Jak podał GUS, 65,4 proc. przedsiębiorstw ma własną stronę internetową. Prawie dwie trzecie firm wykorzystywało stronę internetową w celu prezentacji katalogów wyrobów i usług. W 2014 r. co piąte przedsiębiorstwo składało zamówienia przez sieci komputerowe, a co dziesiąte otrzymywało zamówienia przez internet.

Z e-administracji w 2014 r. korzystało 92,4 proc. przedsiębiorstw, przy czym tę formę kontaktu z administracją publiczną stosowały prawie wszystkie firmy duże i średnie.

78,7 proc. firm wykorzystywało e-administrację do pozyskiwania informacji, 82,5 proc. do pobierania formularzy, a 91,6 proc. do odesłania wypełnionego formularza. Z obsługi procedur administracyjnych drogą elektroniczną skorzystało 56,1 proc. firm.

W 2015 r. prawie połowa dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe; przede wszystkim w celach marketingowych, jak również do współpracy z partnerami biznesowymi.

Jak wynika z danych GUS, 77,9 proc. gospodarstw domowych (z co najmniej jedną osobą w wieku 16-74 lat) miało w domu przynajmniej jeden komputer. Zaś 75,8 proc. gospodarstw domowych miało dostęp do sieci. GUS wskazuje, że zarówno dostęp do internetu, jak i rodzaj posiadanych łączy internetowych jest zróżnicowany pod m.in. ze względu na typ gospodarstwa i miejsce zamieszkania.

I tak 95 proc. gospodarstw domowych z dziećmi i 66,5 gospodarstw, w których nie ma dzieci, ma dostęp do internetu. Ponadto dostęp do sieci ma: 81,2 proc. mieszkańców dużych miast (powyżej 100 tys. mieszkańców), 74,1 proc. mniejszych miast (do 100 tys. mieszkańców) i 72 proc. mieszkańców wsi.

W 2015 r. wśród tych, którzy nie mają dostępu do internetu, 63 proc. jako główną przyczynę wskazało brak potrzeby korzystania z sieci. Drugim istotnym powodem (49,5 proc. wskazań) był brak odpowiednich umiejętności, następnie 27,1 proc. wskazało zbyt wysokie koszty sprzętu, a 19,2 proc. zbyt wysokie koszty dostępu do internetu.

Z usług e-administracji w 2015 r. korzystało 26,6 proc. osób w wieku 16-74 lat. Najczęściej elektroniczna administracja była wykorzystywana do wyszukiwania informacji (19,1 proc.).

W 2015 r. badanie GUS rozszerzone zostało o zagadnienia dotyczące korzystania z internetu w sprawach związanych ze zdrowiem. Najczęściej poszukiwano informacji dotyczących zdrowia (38,9 proc. wskazań), znacznie rzadziej wykorzystywano sieć do umawiania wizyty lekarskiej (5,6 proc.) i zamawiania produktów związanych ze zdrowiem (4,4 proc.).

Zgodnie z zaleceniami Eurostatu, w tym roku badanie dotyczyło także tematu bezpieczeństwa w internecie. 34,5 proc. osób w wieku 16-74 lat tworzy kopie zapasowe plików z komputera, zapisując je na jakimkolwiek urządzeniu do przechowywania danych.

Blisko jedna trzecia (31,5 proc.) osób miała świadomość, że "ciasteczka" mogą być stosowane do śledzenia zachowania danej osoby w internecie. 15,9 proc. zadeklarowało, że zmieniało ustawienia w swojej przeglądarce internetowej, aby zapobiec lub ograniczyć liczbę ciasteczek instalowanych w komputerze.

internet
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)