Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

CCC poprawia wyniki sprzedaży. Branżowy konkurent łapie zadyszkę?

Pieniądze z 500+ przekładają się na zakupy, które podbijają wyniki największych sieci.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Bartosz Wawryszuk)

Sektor handlowy w Polsce ma się dobrze. Pieniądze z 500+ przekładają się na zakupy, które podbijają wyniki największych sieci. Giełdowe spółki CCC i LPP mają znacząco wyższą sprzedaż w porównaniu z ubiegłym rokiem, choć dynamika wzrostu producenta obuwia systematycznie rośnie. W przeciwieństwie do konkurenta.

Przychody ze sprzedaży CCC za listopad wyniosły około 334 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 52,8 proc. W tym samym czasie znacznie więcej zarobił właściciel marek Reserved, Cropp oraz House, który miał sprzedaż na poziomie 485 mln zł. Mimo tego, to producent obuwia ma więcej powodów do zadowolenia.

Grupa CCC w rok podbiła wyniki o ponad połowę, gdy tymczasem przychody LPP zwiększyły się w listopadzie o 13 proc. W porównaniu z październikiem dynamika sprzedaży pierwszej ze spółek wzrosła, podczas gdy LPP spadła. Więcej na temat wyników październikowych pisaliśmy w tekście: CCC i LPP w miesiąc sprzedały buty i ubrania za ponad miliard złotych.

Ile zarobiły grupy od początku roku? Przychody CCC za okres styczeń - listopad wyniosły ponad 2,85 mld zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2015 roku o 37 proc. Jednocześnie LPP sprzedało towary za 5,26 mld zł, co jest wynikiem lepszym rok do roku o 17 proc. Systematycznie maleje więc przewaga nad producentem butów.

LPP coraz większe profity czerpie z internetu. Sprzedaż w tym kanale w listopadzie wzrosła o 130 proc. w skali roku. Narastająco w okresie styczeń - listopad wyniosła 147 mln zł.

Przy okazji publikacji danych sprzedażowych, LPP poinformował o rosnącej powierzchni swoich sklepów. Przekracza już 900 tys. metrów kwadratowych. To o 9 proc. więcej niż na koniec listopada ubiegłego roku.

LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy ostatniej z wymienionych marek będą funkcjonowały do końca lutego 2017 roku). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2001 roku.

Trzy lata później na GPW trafiły akcje CCC - lidera polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednego z największych jego producentów w Polsce.

Tagi: handel detaliczny, przemysł elektrotechniczny, giełda, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
01-12-2016

oroznów podjazdy pod 500+. Jak tym zachodnim mediom kością w gardle staje to że polskie rodziny dostają pieniądze z socjalu. Kto to słyszał. Przecież … Czytaj całość

01-12-2016

KarolWszyscy których znam i którzy mają dzieci teraz kupują luksusowe rzeczy i zaciągają kredyty bo mają z czego teraz spłacać a dzieci raczej nic na tym … Czytaj całość

02-12-2016

0nA mnie nie stać kupić córce nowe buty bo nie dostaje +500 za to dokładam się do innych dzieci.

Rozwiń komentarze (66)