Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ratowanie funduszy unijnych na polską kolej

7
Podziel się:

- Ministerstwo Infrastruktury proponuje zmiany w Krajowym Programie Kolejowym (KPK) do 2023 r. Celem tych działań ma być uratowanie funduszy UE przeznaczonych na modernizację linii kolejowych i doinwestowanie Magistrali Wschodniej - pisze "Nasz Dziennik".

Ratowanie funduszy unijnych na polską kolej
(PKP PLK)

Obowiązujący obecnie Krajowy Program Kolejowy został przyjęty w ub.r. przez rząd Ewy Kopacz. "Wielu ekspertów już wtedy twierdziło, że program jest nierealny" - zauważa "Nasz Dziennik".

"Konieczne okazało się dokonanie zmian w zakresie rzeczowym i harmonogramie inwestycji, bo grozi nam to, że nie uda się nam wykorzystać funduszy unijnych przeznaczonych na kolej (43 mld zł z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-20, PAP)" - wyjaśnił dziennikowi wiceminister infrastruktury Piotr Stomma.

Z artykułu wynika, że obecny rząd zamierza zmienić priorytety w dotychczasowym programie inwestycji nie tylko dlatego, że "poprzedni rząd i szefostwo PKP PLK zaniedbały kwestie przygotowań inwestycji kolejowych".

Rząd PiS chce również, aby rozwijane były regionalne systemy transportowe i aby priorytetowo traktować "inwestycje w ciągu Magistrali Wschodniej, czyli na osi Rzeszów-Kielce-Lublin-Białystok-Olsztyn".

"Chodzi o to, aby więcej pieniędzy skierować na zaniedbane dotąd inwestycyjnie linie kolejowe w województwach wschodnich", a także w Małopolsce i na Kielecczyźnie - tłumaczy "Nasz Dziennik".

gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(7)
Baca
8 lat temu
Tylko jak będziecie budować tę kolej to zaraz z szerokimi torami aby Ruscy nie musieli się męczyć i dwa razy robić to samo.
Ekonom221
8 lat temu
Przez ostatnie lata rządów komunistów Niemcy zalały nas transportem TIR-ów, a infrastruktura kolejowa niszczała !!!
Polak667
8 lat temu
Trochę późno : przez lata zaniedbań infrastrukturę szlag trafił !!!
miejscowy
8 lat temu
Po co inwestować w kolej czy drogi na wschód od Wisły przecież jak do tej pory rzadna poważna firma tam nie lokuje swojego kapitału. Niemcy otwierają zakłady tylko na swoich starych ziemiach a reszta idzie ich przykładem bojąc się żeby przypadkiem władca ze wschodu nie zagarnoł ich majątków. Jakby nie patrzeć wschód był i będzie w czarnej du_ie pod czerwoną peleryną.
pers
8 lat temu
U nas wyremontowali linię kolejową , ale nic po niej nie jeździ . Szyny rdzewieją . To się nazywa inwestowanie .