Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Producent Tytana zdobył 16 proc. tureckiego rynku

2
Podziel się:

Selena ze swoimi klejami i pianami poliuteranowymi zdobywa kolejne rynki. W Europie ze swoimi markami Tytan, Artelit i Quilosa planuje opanować w przyszłości do 20 proc. rynku. Obecnie podbija Turcję.

Krzysztof Domarecki, największy akcjonariusz Seleny FM, która zdobyła 16 proc. tureckiego rynku
Krzysztof Domarecki, największy akcjonariusz Seleny FM, która zdobyła 16 proc. tureckiego rynku (Bartłomiej Zborowski / PAP)

Selena ze swoimi klejami i pianami poliuteranowymi zdobywa kolejne rynki. W Europie ze swoimi markami Tytan, Artelit i Quilosa planuje opanować do nawet 20 proc. rynku tych produktów. Obecnie podbija Turcję.

Selena FM osiągnęła udział w rynku tureckim na poziomie 16 proc. - poinformował Irfan Çetindamar, general manager Selena Turcja. Grupa realizuje tu szeroko zakrojoną dystrybucję, posiada również nowoczesny zakład produkcyjny oraz wewnętrzne badania i rozwój (R&D).

- Selena weszła na rynek turecki przez przejęcie spółki Polyfoam w 2008 r. i w niedługim czasie osiągnęła udział w rynku na poziomie 16 proc. - powiedział Çetindamar.

Zarząd Seleny, w której właścicielem prawie 80 proc. akcji jest Krzysztof Domarecki, zaprezentował w tureckim Stambule strategię grupy oraz kluczowe innowacje opracowane przez centra R&D spółki. Najsilniejszą grupą produktową Seleny w Turcji są piany poliuretanowe, ale ogromny potencjał ma także relatywnie nowa kategoria na rynku, jaką są pianokleje.

Jeden z najbogatszych Polaków zainwestuje 200 mln zł w młode firmy

"Z uwagi na strategiczną pozycję tego kraju Grupa realizuje stąd swoje działania obejmujące także Bliski Wschód i Afrykę Północną. Zwiększanie konkurencyjności dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i wprowadzeniu produktów przyjaznych dla środowiska - to obecne i przyszłe wyzwania Seleny Turcja, odpowiadające na oczekiwania klientów lokalnego sektora budowlanego, który od kliku lat rośnie rokrocznie o niemal 100 proc." - napisano w komunikacie spółki.

Najsilniejszą grupą produktową spółki w Turcji są piany poliuretanowe. "To właśnie ta kategoria stanowi nasz kluczowy obszar działania. Z uwagi na swoją strategiczną pozycję Turcja jest dla Grupy Selena krajem o ogromnym potencjale. Poza tym, co roku turecki sektor budowlany rośnie dwukrotnie w porównaniu do poprzedniego roku" - podano w komunikacie.

Spółka wyjaśnia, że to efekt "transformacji urbanistycznej", wspieranej przez rząd, która "ma szansę utrzymać się przez wiele kolejnych lat".

Potwierdzeniem znaczenia jakie Selena przypisuje Turcji jest rozbudowa fabryki Bolu do 10 000 mkw z 5 000 mkw w 2015 roku - podkreślił Marcin Macewicz, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Selena FM.

Oprócz Turcji Selena ma bardzo silna pozycję w Kazachstanie, gdzie zdobyła 45 proc. rynku. Swoje zakłady produkcyjne poza Polską ma w Rumunii, Hiszpanii, Kazachstanie, w Chinach, Korei Południowej, Turcji i Brazylii. W rynku europejskim docelowo chce zdobyć 20 proc. udział.

Główne marki Seleny to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Polak
7 lat temu
Brawo !!!! Oby tak dalej !
kolo
7 lat temu
Gratki