Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Seriale sprzedają się jak woda. ATM Grupa zwiększyła zyski o połowę

4
Podziel się:

Jeśli oglądasz serial w polskiej telewizji, to jest duża szansa, że to produkcja ATM Grupa. Ta działalność przynosi zresztą coraz większe zyski. Największe programy rozrywkowe w polskiej telewizji rzadko obchodzą się bez udziału spółki.

"Ojciec Mateusz" to tylko jeden z serialowych hitów ATM Grupa
"Ojciec Mateusz" to tylko jeden z serialowych hitów ATM Grupa (ATM Grupa / materiały prasowe)

Jeśli oglądasz serial w polskiej telewizji, to jest duża szansa, że to produkcja ATM Grupa. Ta działalność przynosi zresztą coraz większe zyski. Największe programy rozrywkowe w polskiej telewizji rzadko obchodzą się bez udziału spółki.

"Ojciec Mateusz”, "Świat według Kiepskich”, "Dziewczyny ze Lwowa”, "Druga Szansa” - seriale wyprodukowane przez ATM Grupa oglądają miliony polskich telewidzów. Można powiedzieć, że spółka funkcjonuje "ponad podziałami”, bo jej klientami są zarówno TVP, jak i TVN oraz Polsat.

Produkcje ATM Grupa kupują też i inne kanały: TV Puls, TLC, Discovery, Comedy Central, TTV, 13 ULICA, History - taką listę spółka wymienia w swoim raporcie finansowym za 2017 rok. Można też je zobaczyć w płatnych telewizjach takich jak HBO i Canal+. Najlepiej oglądanym serialem emitowanym w stacji HBO w 2017 roku była zresztą „Wataha” - serial wyprodukowany właśnie przez ATM Grupa.

Zobacz także: Zobacz też: Serialowy Dziki Zachód. Zobaczcie wyjątkową promocję "Westworld"

To dziełem tej firmy jest „Drunk History - Pół litra historii”, emitowany w Comedy Central, w którym celebryci opowiadają „na rauszu” o historii Polski. Program okazał się hitem internetu. ATM Grupa realizuje też teleturniej „Koło Fortuny”, który po latach wrócił z sukcesem na antenę TVP2.

Co więcej, znane programy, których formalnie spółka nie produkuje, realizowane są w jej studiach. Spółka świadczyła usługi związane z wynajmem sprzętu i obsługą techniczną koncertów i widowisk czy programów rozrywkowych m.in. takich jak: „Komisarz Alex”, „Pitbull: Ostatni Pies”, „Nasz Nowy Dom”, „Idol”, „The Voice of Poland”, „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, „Taniec z Gwiazdami”.

„Większość z wymienionych programów rozrywkowych realizowana jest w Warszawie w halach studyjnych należących do ATM Studio” - podano w raporcie finansowym.

„Uruchomienie nowoczesnego kompleksu studyjnego w Warszawie daje wraz z usługami świadczonymi przez ATM System możliwość oferowania kompleksowych usług realizacji telewizyjnych dla rynku producenckiego” - podano.

Zyski w górę

Popularność usług spółki widać w jej wynikach. Przychody ze sprzedaży wzrosły w ub. roku do 224 mln zł z 173 mln zł rok wcześniej, czyli o 29 proc. Zysk netto skoczył w górę o 23 proc. do 50,1 mln zł.

Wybrane wyniki ATM Grupa (skons. mln zł)
mln zł 2017 2016 Zmiana %
Przychody ze sprzedaży 223,8 173,0 29,4
Zysk operacyjny 32,1 23,2 38,3
Zysk EBITDA 50,1 42,0 19,5
Zysk netto 27,9 22,8 22,7
Przepływy operacyjne 25,6 35,0 -26,9
Przepływy inwestycyjne -0,2 -21,3 99,1
Przepływy finansowe -20,9 -28,4 26,5
Marża EBITDA 22,40 24,26 -1,86
Marża netto 12,48 13,16 -0,68
Źródło: raport kwartalny ATM Grupa

Produkcja telewizyjna i filmowa dała ponad połowę przychodów, czyli 123 mln zł. To o 12 proc. więcej niż rok wcześniej, ale zysk netto na tej działalności był o aż 37 proc. większy. Z tego wniosek, że nowe produkcje dają większe zyski.

„Wzrost przychodów w 2017 roku względem analogicznego okresu roku poprzedniego związany jest z realizacją większej liczby nowych produkcji (między innymi seriali „Wataha”, „Mecenas Lena Barska”, „Lombard: Życie pod zastaw”, teleturnieju „Koło Fortuny”, programów „Drunk History”, „Grześki wracają do szkoły” oraz programów realizowanych dla stacji Canal+ Discovery). Rok 2017 był rekordowy pod względem liczby prowadzonych produkcji. Grupa konsekwentnie poszerza krąg kluczowych klientów. W 2017 roku do grona odbiorców naszych produkcji dołączyła spółka Viacom International Media Networks Europe (dawniej: MTV Networks Europe) oraz Telewizja Puls” - podano w raporcie rocznym.

Gorzej firma radzi sobie jako nadawca telewizyjny. Kanały ATM Rozrywka i Echo24 zmniejszyły przychody o 3 proc. do 22 mln zł, a zyski o aż 16 proc. do 2 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Adam
6 lat temu
Kiedy nowy sezon Świata według Kiepskich?
Stefano
6 lat temu
Najlepszy serial to...świat wg. KIEPSKICH.
hawaje
6 lat temu
Te krajowe tzw.seriale to GNIOTY niesłychane-filmy o NICZYM.
kruljungli
6 lat temu
A jak sie sprzedaje woda? Tanio, drogo, szybko...? Nie znam tego wyrazenia.