Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

Stoppoint chce wprowadzić wielofukcyjne terminale cyfrowe

1
Podziel się:

Pierwsze testy prototypowych terminali zostaną przeprowadzone na przełomie października i listopada - informuje Stoppoint.

Stoppoint chce wprowadzić wielofukcyjne terminale cyfrowe
(Adam Tuchlinski/REPORTER)

Spółka Stoppoint planuje wdrożyć projekt cyfrowych terminali przeznaczonych dla sklepów sieci detalicznych i stacji paliw. Dzięki nim, poza bieżącą obsługą sprzedaży, możliwe będzie zamawianie towarów i usług online oraz wysyłanie i odbiór przesyłek kurierskich.

Pierwsze testy prototypowych terminali zostaną przeprowadzone na przełomie października i listopada - informuje Stoppoint. Jak podkreśla spółka, mają to być pierwsze w Polsce tego typu cyfrowe urządzenia do zamawiania produktów i usług online zintegrowane z usługą logistyczną.

Spółka Dazumi, podmiot zależny od Stoppoint, zbuduje w woj. podkarpackim zakład, gdzie będą powstawać pierwsze seryjne terminale - produkcja ma ruszyć do końca 2018 r. Na prace wdrożeniowe Dazumi otrzymała prawie 9,8 mln zł dotacji unijnej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-20.

Jak zapowiada Stoppoint, za pośrednictwem terminali będzie można wyszukać potrzebne usługi, a następnie wysłać np. garnitur do pralni czy krawca. W przypadku paczek, urządzenie umożliwi zmierzenie i zważenie przesyłki oraz wydrukowanie samoprzylepnej etykiety. Terminale mają również umożliwiać kupno biletów czy ubezpieczeń. Z kolei usługodawcy mogliby prezentować tam swe produkty i usługi.

Stoppoint spodziewa się, że za kilka lat cyfrowe terminale tego typu będą tak powszechne, jak obecnie bankomaty. - Chcielibyśmy stworzyć razem z sieciami convenience pewien rodzaj pola sprzedaży wielu usług i produktów - podkreślił Damian Puczyński prezes Stoppoint, cytowany w komunikacie spółki. - Rozmawiamy z sieciami i liczymy na podpisanie umów na początku przyszłego roku - dodał.

Według Stoppoint, projekt terminali cyfrowych "jest odpowiedzią na potrzeby zmieniającego się rynku i zmianę trendów poprzez odejście od modelu dostaw "pod adres", w kierunku odbioru "w punkcie". Spółka zwraca uwagę, iż nadawanie i odbiór przesyłek w modelu click and collect jest najszybciej rozwijającą się usługą logistyczną i najczęściej wybieraną formą dostaw paczek m.in. w Niemczech i Wlk. Brytanii.

Zobacz także: Zobacz także: Kubek za punkty. Programy lojalnościowe na stacjach paliw
wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
Artur
7 lat temu
To zbędny bajer. Zamiast marnować czas na to powinni się zająć szybkością dokonywania transakcji tą metodą. Trwa dwa razy dłużej niż płacenie gotówką. Teraz lepiej stać w kolejce za seniorami niż za młodymi.