Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Koniec z nieuczciwymi reklamami suplementów. Będą kary

Koniec z nieuczciwymi reklamami suplementów. Będą kary

Drakońskie kary za przekręty, nowe zasady znakowania opakowań i ograniczenie inwencji reklamowej. To kluczowe postanowienia szykowanych właśnie przepisów - pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Najważniejszy wydaje się przepis sankcyjny. Pozwoli on głównemu inspektorowi sanitarnemu wymierzyć karę nawet 20 mln zł podmiotowi, który prowadzi reklamę suplementu diety sprzeczną z prawem.

Jeśli więc - jak podkreśla gazeta - producent wymyśli nieistniejące schorzenie (np. zespół niepłonącego konara) - zapłaci. Jeżeli będzie przekonywał, że magnez leczy depresję, choć nie ma takiego działania - zapłaci. Zapłaci również, jeśli wskaże, że produkowany przez niego suplement jest lekiem.

Anna Mossakowska-Ziemniak, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów i Dystrybutorów Suplementów, nie czuje się jednak projektem zszokowana.

- Szczerze kibicujemy ustawodawcy we wprowadzaniu zmian, które pozwolą wyeliminować z rynku nierzetelne reklamy - mówi.

Zobacz także: Ostatnie dni pigułki "dzień po" bez recepty. Czy ustawiają się po nią kolejki?

PAP
Czytaj także
Polecane galerie
Antoś
2017-09-13 22:50
A doktor Zięba zaleca lewatywe z kawy na depresje.
nieduduś
2017-09-13 10:36
To i modlitwa do likwidacji... .Nie ma podstaw do jej stosowania!!!
cadyk
2017-09-13 04:22
Nareszcie jest rzad ,który dba o interesy ogłupionego przez PO ludu . Brawo PiS aby tak dalej
Pokaż wszystkie komentarze (17)