Notowania

Walentynki 2018. Polacy rzucili się nie tylko na erotyczne gadżety

Właściciele e-sklepów zacierają ręce. Okres Walentynek to dla nich żniwa. Sprzedaż niektórych produktów w sieci rośnie kilkukrotnie.

Podziel się
Dodaj komentarz
(jill111/pixabay.com)
Przed świętem zakochanych podwaja się internetowa sprzedaż słodyczy premium

W 2018 roku walentynkowa machina sprzedażowa ruszyła w internecie już w styczniu. Stawka jest duża, bo, jak wynika z badania "Walentynki według Polaków 2018" przeprowadzonego przez portal prezentmarzen.com, aż 81 proc. ankietowanych deklaruje, że obchodzi Walentynki. Prawie połowa zaś kupuje prezenty partnerce lub partnerowi właśnie przez internet.

W okresie poprzedzającym 14 lutego rośnie sprzedaż w wielu kategoriach produktów. Niekiedy bardzo mocno.

- W Walentynki obserwujemy wzrost internetowej sprzedaży damskiej bielizny. Konsumenci intensywnie przeglądają - i co najważniejsze kupują - intymne produkty w sieci. Wzrost zakupów obserwujemy od 5 lutego - związane jest to z czasem niezbędnym na realizację i dostawę zamówienia - mówi Paweł Wyborski, prezes QuarticON, twórcy systemu do analizy danych i wykorzystywania ich do tworzenia spersonalizowanych rekomendacji produktowych.

*Zobacz też: Walentynki to nie najlepsza data na ślub *

Jak tłumaczy, na wzrost e-sprzedaży bielizny i innych gadżetów erotycznych wpływa przede wszystkim zapewnienie kupującemu anonimowości.

- Konsumenci doceniają możliwość dyskretnego zamówienia produktów w sieci i prywatnego odbioru - mówi Paweł Wyborski.

Według danych QuarticON, zbieranych bezpośrednio z rynku e-commerce, na początku lutego sprzedaż bielizny w internecie wzrosła w e-sklepach o 100 proc., a w niektórych przypadkach nawet o niemal 300 proc. Przed Walentynkami Polacy masowo kupują także kosmetyki. Już od 3 lutego liczba transakcji w tym segmencie wzrosła o aż 150 proc. Średnia wartość ceny koszyka pojedynczego klienta zwiększyła się niemal dwukrotnie.

Co jeszcze kupują Polacy przed Walentynkami w internecie

Procentowy wzrost sprzedaży internetowej w porównaniu do okresu sprzed Walentynek (2 stycznia - 5 lutego), zestawienie QuarticOn na podstawie zagregowanych danych ze sklepów internetowych

Około 10 lutego sprzedaż się stabilizuje. Jednak, jak zapewniają sprzedawcy, przed tą datą szaleństwo zakupów trwa w najlepsze: damską bieliznę kupują nie tylko kobiety na wieczór walentynkowy, ale również mężczyźni - jako prezent.

Tagi: walentynki, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
14-02-2018

Adso z MelkuKupcie książki do czytania, a nie tandetę erotyczną. Lepiej jest mieć mądrzejsza babę niż głupią z wibratorem.

Rozwiń komentarze (1)

Wybrane dla Ciebie