Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Walentynki 2018. Polacy rzucili się nie tylko na erotyczne gadżety

Walentynki 2018. Polacy rzucili się nie tylko na erotyczne gadżety

Przed świętem zakochanych podwaja się internetowa sprzedaż słodyczy premium Fot. jill111/pixabay.com
Przed świętem zakochanych podwaja się internetowa sprzedaż słodyczy premium

Właściciele e-sklepów zacierają ręce. Okres Walentynek to dla nich żniwa. Sprzedaż niektórych produktów w sieci rośnie kilkukrotnie.

W 2018 roku walentynkowa machina sprzedażowa ruszyła w internecie już w styczniu. Stawka jest duża, bo, jak wynika z badania "Walentynki według Polaków 2018" przeprowadzonego przez portal prezentmarzen.com, aż 81 proc. ankietowanych deklaruje, że obchodzi Walentynki. Prawie połowa zaś kupuje prezenty partnerce lub partnerowi właśnie przez internet.

W okresie poprzedzającym 14 lutego rośnie sprzedaż w wielu kategoriach produktów. Niekiedy bardzo mocno.

- W Walentynki obserwujemy wzrost internetowej sprzedaży damskiej bielizny. Konsumenci intensywnie przeglądają - i co najważniejsze kupują - intymne produkty w sieci. Wzrost zakupów obserwujemy od 5 lutego - związane jest to z czasem niezbędnym na realizację i dostawę zamówienia - mówi Paweł Wyborski, prezes QuarticON, twórcy systemu do analizy danych i wykorzystywania ich do tworzenia spersonalizowanych rekomendacji produktowych.

Zobacz też: Walentynki to nie najlepsza data na ślub

 

Jak tłumaczy, na wzrost e-sprzedaży bielizny i innych gadżetów erotycznych wpływa przede wszystkim zapewnienie kupującemu anonimowości.

- Konsumenci doceniają możliwość dyskretnego zamówienia produktów w sieci i prywatnego odbioru - mówi Paweł Wyborski.

Według danych QuarticON, zbieranych bezpośrednio z rynku e-commerce, na początku lutego sprzedaż bielizny w internecie wzrosła w e-sklepach o 100 proc., a w niektórych przypadkach nawet o niemal 300 proc. Przed Walentynkami Polacy masowo kupują także kosmetyki. Już od 3 lutego liczba transakcji w tym segmencie wzrosła o aż 150 proc. Średnia wartość ceny koszyka pojedynczego klienta zwiększyła się niemal dwukrotnie.

Co jeszcze kupują Polacy przed Walentynkami w internecie


Procentowy wzrost sprzedaży internetowej w porównaniu do okresu sprzed Walentynek (2 stycznia - 5 lutego), zestawienie QuarticOn na podstawie zagregowanych danych ze sklepów internetowych

Około 10 lutego sprzedaż się stabilizuje. Jednak, jak zapewniają sprzedawcy, przed tą datą szaleństwo zakupów trwa w najlepsze: damską bieliznę kupują nie tylko kobiety na wieczór walentynkowy, ale również mężczyźni - jako prezent.

Czytaj także
Polecane galerie
Adso z Melku
2018-02-14 14:09
Kupcie książki do czytania, a nie tandetę erotyczną. Lepiej jest mieć mądrzejsza babę niż głupią z wibratorem.