Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

PILNE: Morawiecki nie tylko premierem. Nadal będzie szefem resortów finansów i rozwoju

Polski rynek gastronomiczny rośnie jak na drożdżach. Jego wartość to już ponad 36 mld zł

Polski rynek gastronomiczny rośnie jak na drożdżach. Jego wartość to już ponad 36 mld zł

Pizzerie należą do najpopularniejszych rodzajów lokali gastronomicznych w Polsce. Fot. Sfinks
Pizzerie należą do najpopularniejszych rodzajów lokali gastronomicznych w Polsce.

Nieco ponad 36 mld zł wyniesie tegoroczna wartość rynku gastronomicznego w Polsce - wynika z raportu "Rynek gastronomiczny 2017" firmy GfK. Oznacza to, że w lokalach gastronomicznych wydamy o ponad jedną dziesiątą więcej niż w zeszłym roku. Pod względem popularności wciąż króluje w Polsce McDonald's.

Statystyczny klient lokali gastronomicznych wydaje w nich już 98 zł miesięcznie, czyli więcej niż kiedykolwiek wcześniej.

Nie tylko wydajemy coraz więcej, ale także coraz częściej odwiedzamy lokale gastronomiczne. Średnia liczba wizyt wynosi już 3,7 miesięcznie, a choć raz w roku lokale gastronomiczne odwiedza połowa Polaków.

Najpopularniejszą siecią gastronomiczną w Polsce niezmiennie jest McDonald's. Niemal dwie trzecie Polaków powyżej 15 roku życia deklaruje, że odwiedziło punkt tej sieci w ciągu ostatniego roku. W czołówce są też inne sieci fastfoodowe: KFC i Pizza Hut.

Wideo: pomysł na biznes - restauracja inne niż wszystkie

 

 

Pizzerie, restauracje i fast foody to najpopularniejsze rodzaje lokali gastronomicznych, ale te ostatnie cieszyły się nieco mniejszym powodzeniem niż w zeszłym roku.

Nie ma także zmian na liście najpopularniejszych produktów zamawianych przez Polaków w lokalach gastronomicznych. Żywimy się głównie frytkami, burgerami, mięsnymi zestawami posiłków, pizzą oraz lodami.

- Rosnąca liczba lokali i ich coraz bardziej różnorodna oferta wydaje się wpływać na wzrost intensywności korzystania przez konsumentów z gastronomii, zarówno w formie rosnącej częstotliwości wizyt, jak i odwiedzania różnych typów lokali - mówi Lidia Kucharska, analityk GfK.

Z badania wynika, że liczba aktywnych placówek całorocznych wzrosła o 1,8 pkt proc. Poza lokalami zaliczanymi do kategorii klubów nocnych, pubów i sieci fast food, w każdym z segmentów rynku gastronomicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się liczba punktów.

Polacy coraz bardziej przekonują się do zamawiania jedzenia przez internet czy telefon. Obecnie już co czwarty klient lokali gastronomicznych kupuje w ten sposób potrawy.

Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
AntyDonald
2017-12-07 21:34
To, ze naszą ulubioną potrawą jest papka z Donalda dużo mówi o naszym społeczeństwie.