Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ministerstwa i spółki Skarbu Państwa kupują mniej reklam w Polsat News, TVN i TVN24

23
Podziel się:

Ministerstwa i spółki Skarbu Państwa zmniejszyły w pierwszej połowie tego roku ogólną kwotę przeznaczaną na reklamę telewizyjną.

Ministerstwa i spółki Skarbu Państwa kupują mniej reklam w Polsat News, TVN i TVN24
(Piotr Drabik/Flickr (CC BY 2.0))

Spółki Skarbu Państwa oraz ministerstwa w pierwszej połowie tego roku ograniczyły wydatki na reklamę w takich stacjach jak Polsat News, TVN24 i TVN - podaje portal Wirtualnemedia.pl. W tym okresie wydały one na reklamę telewizyjną ponad 50 mln złotych.

Według raportu przygotowanego przez Kantar Media, spółki Skarbu Państwa i ministerstwa na reklamę w takich stacjach jak TVN, TVN24, Polsat, Polsat News, TVP1, TVP2, TVP Info wydały w sumie 54,8 mln złotych. To o 12 procent mniej w stosunku do pierwszego półrocza 2015 roku.

Zmniejszenie wydatków reklamowych nie dotyczy jednak wszystkich stacji. Według wspomnianego raportu kwota na reklamę zwiększyła się w przypadku TVP1 i Polsatu, ale znacznie mniej od tych podmiotów otrzymały telewizje Polsat News, TVN24 i TVN.

W TVP1 wykupione przez Ministerstwa i spółki Skarbu Państwa reklamy kosztowały 19,3 mln złotych, a w Polsacie 14,9 mln złotych. Były one zatem wyższe odpowiednio o 4,4 procent i 11,9 procent.

W przypadku Polsat News wydatki na reklamę spadły o 60,9 procent do poziomu 482 tys. złotych. Analogiczna tendencja dotyczy TVN24 i TVN, gdzie zmniejszyły się one o odpowiednio 53,2 procent do 1,58 mln złotych i o 43,1 procent do 4,7 mln złotych. Mniej wydano również na reklamy w TVP2 i TVP Info.

Anonimowy rozmówca portalu podaje, że za tą tendencją stoi ideologia, preferencje wyborcze oraz emisja w telewizji publicznej Igrzysk Olimpijskich oraz Euro 2016. Po przejęciu władzy przez PiS znacząco zmienił się sposób rozdysponowania budżetów reklamowych. Agendy państwowe w ramach komunikacji marketingowej wykorzystują zatem do tego celu media publiczne.

W przypadku spółek z udziałem Skarbu Państwa, najwięcej na reklamę wydał Totalizator Sportowy (23 mln złotych). Na drugim miejscu znalazła się Grupa Lotos (7,8 mln złotych). Na dalszych miejscach był Orlen i PGNiG.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(23)
Proste
8 lat temu
Spółki powinny re reklamować się tak, by ta reklama była opłacalna. Jaki sens ma reklama w TVP, której już prawie nikt nie ogląda?
stew
8 lat temu
bardzo dobrze tvn to amerykanska telewizja zaklamana ,serwuja nieobiektywne informaje ,,cala dobe'', wychwalajaca wszelkie dzialania usa i nie powinny kupowac u nich reklam--to nie jest dobre zrodlo informacji a racze szerzenia defetyzmu,,,
\fd
8 lat temu
i dobrze
Polak
8 lat temu
A to Ministerstwa miały jakiś obowiązek kupowania reklam w TVN i TVN24 ?
gag
8 lat temu
To jest informacja roku :) Ministerstwa, które są w rękach PiS nie sponsorują telewizji, które są antyPiS. Szok!
...
Następna strona