Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zmiany w TVP zmienią cały rynek medialny. Internet skorzysta

0
Podziel się:

Zmiany planowane w mediach publicznych zwiększą ceny czasu reklamowego w telewizji i zarazem zasilą budżety firm internetowych.

Zmiany w TVP zmienią cały rynek medialny. Internet skorzysta
(Andrzej Hulmika/WP)

Przy okazji rekomendacji dla Wirtualnej Polski, dział analiz mBanku pokazał konsekwencje tzw. „małej ustawy medialnej" i oczekiwanych kolejnych posunięć rządu PiS.

Po wprowadzonej pod koniec grudnia tzw. „małej ustawie medialnej”, rząd zamierza wprowadzić kolejne zmiany w połowie 2016 r., które zwiększą charakter misyjny mediów. Pod uwagę brana jest m.in. zmiana modelu finansowania mediów publicznych, która ograniczyłaby ich uzależnienie od reklamy.

Jak podaje Paweł Szpigiel, analityk rynku mediów w Domu Maklerskim mBanku "proponowane zmiany są pozytywne dla nadawców komercyjnych TV, którzy odczują wzrost popytu na czas antenowy, co następnie doprowadzi do wzrostu cen (rynek jest zbilansowany przy wyprzedanym czasie w prime time na głównych kanałach komercyjnych). To z kolei stymulować będzie popyt na inne media, w tym na internet".

Prognozy wzrostu wydatków na reklamę internetową w 2016 r. wahają się od 7 proc. do 18 proc.

"Ze względu na wypełnienie powierzchni reklamowej obserwowany będzie wzrost cen. Wideo i mobile będą najszybciej rosnącymi kanałami reklamy online", pisze Szpigiel.

Nadanie misyjnego charakteru publicznym stacjom TV przy ograniczeniu czasu reklamowego przyniesie według niego popyt na reklamę w innych mediach. Ponadto, wzrost ceny reklamy telewizyjnej powinien zachęcić do zwiększenia alokacji budżetów na rynku online.

Wirtualna Polska ma być jednym z beneficjentów tych zmian. "W 2016 r. odnotujemy wzrost popytu zwłaszcza na reklamę efektywnościową, którą stanowi w przychodach WPH ok. 25 proc.", podaje analityk DM mBanku.

Analityk spodziewa się, że Wirtualna Polska Holding wygeneruje 123 mln zł zysku operacyjnego EBITDA (+16 proc. rok do roku) na podstawowej działalności w porównaniu z 112 mln zł w poprzedniej prognozie biura.

"Dodatkowo, dzięki grudniowemu przejęciu Enovatis, właściciela portali wakacje.pl i easygo.pl, WPH skonsoliduje dodatkowo ponad >9 mln PLN, co implikuje wynik EBITDA na poziomie 132 mln PLN wskaźnik EV/EBITDA’16 na poziomie 8,6x, blisko 30 proc. poniżej niż dla spółek porównywalnych".

Te elementy podtrzymują zalecenie inwestycyjne dla WPH kupuj, przy podwyższeniu ceny docelowej do poziomu 50 zł. Obecna cena giełdowa to 38,50 zł.

Notowania Wirtualnej Polski w 2016 roku

Money.pl jest serwisem ekonomicznym Wirtualnej Polski

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)