Wartość zakupu 51 proc. udziałów wynosi 21,1 mln zł. Wirtualna Polska kontynuuje tym samym dynamiczny rozwój działalności e-commerce.
– Dzięki Superauto24 wchodzimy w nowy dla Wirtualnej Polski segment e-commerce – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding. – Obok turystyki, mody, domu i wnętrza oraz finansów będziemy wspierać Polaków w tak ważnych decyzjach, jak zakup i finansowanie samochodu. Witamy w rodzinie Wirtualnej Polski zespół świetnych specjalistów z branży motoryzacyjnej - dodaje.
Superauto24.com prezentuje szeroką ofertę nowych samochodów pochodzących od autoryzowanych dilerów różnych marek. Najwyższy standard obsługi, realizowany przez zespół doświadczonych doradców, pozwala klientom indywidualnym i firmom na sfinansowanie zakupu nowego samochodu w leasingu, wynajmie lub pożyczce bez wychodzenia z domu.
Tylko w tym roku Superauto24.com sfinansowało nowe pojazdy o wartości 180 milionów zł, dla dwóch tysięcy klientów. Prognozowane przychody Superauto24.com za 2018 rok wyniosą ponad 10 mln zł, natomiast znormalizowana EBITDA 4,3 mln zł.
- Dołączenie do Wirtualna Polska Holding pozwoli Superauto24 zdobyć nowych klientów i umocnić pozycję w rosnącym rynku motoryzacyjnym. Bardzo istotna jest dla nas współpraca z innymi projektami e-commerce w ramach Grupy WPH oraz korzystanie z ich doświadczeń w rozwoju naszej platformy transakcyjnej – komentuje Kamil Makula, prezes Superauto24.com.
W Polsce co roku sprzedaje się około 500 tys. nowych samochodów. Pomimo rekordowych wzrostów, notowanych w ostatnich latach, Polacy w dalszym ciągu jeżdżą jednymi z najstarszych aut w Europie. Wymiana floty będzie jednym z głównych czynników wzrostu dla całego rynku w najbliższych latach.
Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego – Wirtualnej Polski. Prowadzi też portal o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, WP abcZdrowie i dobreprogramy.pl.
W branży e-commerce WP działa w obszarze turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl i eHoliday.pl), mody (Domodi.pl i Allani.pl), urządzania wnętrz (Homebook.pl) i projektowania domów (Extradom.pl) oraz usług finansowych (TotalMoney.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z listopada br. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali prawie 2,8 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 min dziennie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl