Wysyp złotych statuetek na IAB MIXX Awards 2025. Zobacz, kto zwyciężył w digitalu!

W tym roku Jury konkursu IAB MIXX Awards 2025 przyznało wyjątkowo dużo, bo aż 9 złotych statuetek za najlepsze kampanie digital ostatniego roku. Tytuł "Best in Show" powędrował do kampanii "Emerytura jest bliżej, niż myślisz" zrealizowanej przez ING Bank Śląski, GONG i MullenLowe Media. Nie zabrakło nagród dla dwóch wybitnych osobowości branży internetowej. Sprawdź, kto zwyciężył w digitalu w 2025 roku!

Źródło zdjęć: © materiały partnera | Marcin Krokowski

Do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards wpłynęło ok. 170 zgłoszeń, z których Jury konkursowe wyłoniło 43 wyjątkowe projekty, które uzyskały 53 nominacje w 14 kategoriach konkursowych. Zdobywcami złotej i srebrnej statuetki okazali się twórcy kampanii "Emerytura jest bliżej, niż myślisz" (ING Bank Śląski, GONG, MullenLowe Media) co sprawiło, że zdobyli oni najważniejszy tytuł konkursu - "Best In Show".

– Tak duża liczba złotych statuetek, jaką przyznaliśmy w tym roku, wiele mówi o kondycji polskiego digital marketingu. Badania rynku, takie jak AdEx, pokazują, że reklama cyfrowa w Polsce utrzymuje bardzo dynamiczny rozwój – i cieszy nas, że te twarde dane znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach IAB MIXX Awards. Tegoroczny poziom zgłoszeń był nie tylko niezwykle wysoki, lecz także wyjątkowo wyrównany, co potwierdzają finalne werdykty Jury. To dowód na dojrzałość, innowacyjność i wysokie kompetencje polskiej branży interaktywnej, z których możemy być naprawdę dumni.

Jednocześnie siedem nominacji dla polskich twórców w europejskiej edycji MIXX Awards pokazuje, że kampanie nagrodzone na polskiej scenie mają realny potencjał, by odnosić sukcesy także na arenie międzynarodowej. To potwierdza, że należymy dziś do europejskiej czołówki – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

© materiały partnera

Najlepsze kampanie digital w konkursie IAB MIXX Awards 2025:

"Admin Komputronik. Więcej niż Admin."

Komputronik, Brand Kolektyw, Sales&More

Kategoria: Best Use of Social Media

"Emerytura jest bliżej, niż myślisz"

ING Bank Śląski, GONG, MullenLowe Media

Kategoria: Brand Awareness & Positioning

"McDonald’s x Bambi"

McDonald’s Polska, OMD Group, DDB Warszawa, Panowie Programiści, MassiveMusic Warsaw, 24/7 Communication, Dentsu Creative, Endorfina Events

Kategoria: Consumer Experience

"IKEA Dzień Snu"

IKEA Retail, Wavemaker by WPP Media, Loyalty Point

Kategoria: Limited Budget

"Na walentynki kwiaty zwiędną, a śledzik zostanie"

Lisner, KERRIS

Kategoria: Limited Budget

"Burger Drwala koloruje zimę"

McDonald’s Polska, OMD Group, DDB Warszawa, 24/7 Communication, Panowie Programiści

Kategoria: Offline Digitizing

"Unieś rzęsy do samego nieba!"

L’Oreal Polska (Maybelline New York), MullenLowe Warsaw, Wavemaker by WPP Media, Enyo

Kategoria: Online Marketing with Influencer

"Podróż za miliard"

Rainbow, Bluerank, Full Stack Experts

Kategoria: Performance Marketing

"Oblicza Weterynarii"

AZAN (Brit Veterinary Diet), Cut the Mustard, Performance Group

Kategoria: MIXX for Good Purpose

Łącznie twórcy najlepszych kampanii odebrali 53 statuetki. Oprócz 9 złotych – przyznano jeszcze 14 srebrnych i 16 brązowych statuetek oraz 14 wyróżnień. Pełna lista nagrodzonych dostępna na: https://mixx-awards.pl/zwyciezcy-2025

Co o polskim branży marketingu cyfrowego mówią tegoroczne zwycięskie kampanie?

– Tegoroczna edycja konkursu wyłoniła wiele znakomitych przykładów polskiej kreatywności, innowacyjności i odwagi w wykorzystaniu technologii. W mojej ocenie zwycięzcy doskonale oddali aktualne trendy w digital marketingu, bo dziś to retail media, gaming oraz działania oparte na autentycznych relacjach z odbiorcami stają się kluczowymi elementami skutecznej komunikacji. AI pojawia się coraz częściej w koncepcjach i narzędziach i będzie kierunkiem, który mocno przyspieszy w kolejnych latach w analityce czy RTM.

Wspólnym mianownikiem nagrodzonych projektów okazała się klarowna, konsekwentna strategia oraz twarde dane potwierdzające efektywność. Kampanie, które potrafią precyzyjnie określić cel, dobrać do niego właściwą taktykę i udowodnić realne rezultaty, zawsze zasługują na najwyższe uznanie. To właśnie takie działania wyznaczają dziś standardy dla całej branży – komentuje Anna Gruszka, Chief Growth Officer, adQuery, Przewodnicząca Jury IAB MIXX Awards 2025

Ponadto podczas wydarzenia wręczono trzy nagrody specjalne dla liderów branży internetowej w wielu aspektach ich działalności:

Agencja Roku - DDB Warszawa

Dom Mediowy Roku - MullenLowe Media

Reklamodawca Roku - ING Bank Śląski

[1/3] Źródło zdjęć: materiały partnera |

Uhonorowanie dwóch osobowości świata digital

Gala IAB MIXX Awards to także czas docenienia sukcesu osób działających na rynku digital. Docenienia nagrodami niezwykle ważnymi, bo przyznanymi bezpośrednio przez Kapitułę konkursową.

Dwa prestiżowe tytuły powędrowały do wybitnych osobowości, które wnoszą dodatkową wartość dla ekosystemu reklamy cyfrowej i mogą pochwalić się ponadprzeciętnymi osiągnięciami na rynku interaktywnym. Tytuł "Człowiek Roku" otrzymał Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro, natomiast "Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań" wręczono Maciejowi Klepackiemu, prezesowi Burda Media Polska.

Marcin Bruś © materiały partnera | Marcin Krokowski

Wyróżnienie Marcina Brusia i Macieja Klepackiego w konkursie IAB MIXX Awards 2025 to docenienie dwóch kluczowych dla polskiego rynku internetowego liderów, którzy w ostatnich latach w sposób znaczący wpłynęli na jego rozwój.

Marcin Bruś, jako Group Advertising Director w Allegro, zbudował jedną z największych i najbardziej dochodowych platform reklamowych w kraju. Jego praca przesunęła granice rynku retail media, tworząc lokalną alternatywę dla globalnych graczy. Z kolei Maciej Klepacki jako CEO Burda Media Polska przekształcił tradycyjne wydawnictwo w rentowny, digital-first ekosystem, w którym 80% zysków pochodzi z obszaru cyfrowego.

Maciej Klepacki © materiały partnera

Obaj nagrodzeni reprezentują różne siły napędowe: Marcin – innowację i skalowalność w obszarze technologii reklamowej, Maciej – strategiczną transformację struktur mediowych i ich adaptację do gospodarki cyfrowej. Razem wyznaczają standardy przywództwa, które realnie kształtują dziś przyszłość polskiej branży marketingu i mediów – komentuje Robert Wielgo, CMO IAB Polska.

Gala wręczenia nagród IAB MIXX Awards 2025 odbyła się 25 listopada w Warszawie.  

Sponsorem Głównym IAB MIXX Awards 2025 była firma: RTB House

Sponsorami Kategorii IAB MIXX Awards 2025 były firmy: Hybrid, Blix, Media&Leads, Gazeta.pl, adQuery, DIMAQ, RTB House

Patroni honorowi: Business Centre Club, Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Polska Organizacja Reklamodawców

Patroni medialni: Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Onet, Nowy Marketing, Marketing Przy Kawie, Magazyn Online Marketing, Marketer+, Media Marketing Polska

Współpraca prawna: Traple Konarski Podrecki & Partners

Współpraca: DIMAQ, QUALID

O konkursie IAB MIXX Awards:IAB MIXX Awards organizowany przez IAB Polska to najważniejszy w Polsce konkurs nagradzający najbardziej inspirujące, kreatywne i skuteczne kampanie digitalowe, które w wyjątkowy sposób wykorzystują potencjał środowiska cyfrowego. Konkurs docenia projekty budujące realną wartość dla marek, firm i organizacji, a jednocześnie wyznaczające kierunki rozwoju branży marketingu internetowego.

IAB MIXX Awards stanowi barometr jakości bieżących działań digital marketingowych – co roku wskazuje najlepsze praktyki, innowacyjne rozwiązania i strategie, które łączą kreatywność, dane i technologię w skuteczną komunikację z konsumentem.

Nagrody IAB MIXX Awards są przyznawane kampaniom, które nie tylko osiągają imponujące wyniki biznesowe, ale też inspirują całą branżę do poszukiwania nowych sposobów wykorzystania narzędzi i kanałów cyfrowych.

www.mixx-awards.pl

O IAB:

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą około 250 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technolo­giczne oraz reklamodawców. Jego celem jest edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje rozwiązania e-marketingowe i rekla­mowe oraz tworzy i wdraża branżowe standardy jakościowe.

www.iab.org.pl

Materiał sponsorowany przez IAB Polska
Wybrane dla Ciebie
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Money.pl