Zarzuty o mowę nienawiści. Carrefour wstrzymał reklamy w serwisach VOD
Po tym, jak internautka zarzuciła Carrefour, że publikując reklamy na TVP VOD, wspiera serwis atakujący mniejszości narodowe, Carrefour Polska wstrzymał na krótko emisję spotów reklamowych. Centrala firmy obiecuje "wzmożoną czujność" w tym temacie.
- Czy wiecie, że kupujecie reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, finansując obrzydliwą nienawiść do LGBT? – napisała użytkowniczka o nicku Claire Underwood . Zestawiła przy tym dwa zdjęcia: opisywanej reklamy na portalu oraz tego, co pojawia się na TVP.info po wpisaniu hasła „tęczowa zaraza”.
O sprawie informuje serwis Wirtualne Media.
Centrala Carrefoura podziękowała za tę uwagę i zapewniła, że wskazane przez internautkę treści "nie odzwierciedlają wartości firmy". Na zapewnieniach się nie skończyło: na pewien czas wstrzymano też kampanie reklamową.
Otwarcie galerii, posypią się mandaty? "Nadzór jest konieczny"
O komentarz "Wirtualne Media" poprosiły Carrefour Polska. Biuro prasowe w oświadczeniu przyznało, że "wskazana w poście na Twitterze reklama została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD".
- Natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej - czytamy w oświadczeniu.
Głos zabrał również Samuel Pereira, zastępca kierownika redakcji mediów interaktywnych TAI.
- Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym – napisał na Twitterze.